Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  gris fråga!  (läst 1345 gånger)

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
gris fråga!
« skrivet: 04 jan-10 kl 14:44 »
Undrar om ni som har linderösvin slaktar och äter upp dem ? eller är det bågon annan ras man äter??

TeresG

• Västergötland
SV: gris fråga!
« Svar #1 skrivet: 04 jan-10 kl 18:48 »
Ja klart vi gör! Fast vi försöker sälja så många till liv som möjligt:)
Hej! Jag heter Teres och bor på en gård utanför Tidaholm, i Västra Götaland tillsammans med mina djur: kaniner,  Svarthöns, Bronskalkoner, Red Bourbon kalkoner hundar (Grand danois, Amstaff/B-C och Smålandstövare), Skruvhornsfår, Linderödsgrisar, iller, samt katter.

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 05 jan-10 kl 14:45 »
Jajamen och överskottet av grisar säljer vi!
Hej alla Alternativa!!
Vi är ett ungt par på 35 o 30 som bor  på gård i VG.
På väg mot äventyret och självförsörjandet!!

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 05 jan-10 kl 18:15 »
Hur bor grisarna nu på vintern? hur klarar det kylan?   Vad kostar en kulting/ungnasse?

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 05 jan-10 kl 20:31 »
Vi har en hydda i våran grishage där de kan ta skydd, i denna hage bor de året runt och de klarar sig utmärkt! Lite halm kan man ju alltid slänga in till de om man tycker att det ser lite kyligt ut. Linderödare är som tur om väl anpassade att klara av svensk miljö, har de bara ett skydd så klarar de sig fint!
Priset kan variera, men brukar ligga runt 600-700!
Hej alla Alternativa!!

louise

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 06 jan-10 kl 16:49 »
jag blir lite orolig när du säger "lite" halm. De måste ha skitmycket halm. Det ska vara torrt där de bor. Till mina går det lätt en rundbal (140 kg) i månaden per hydda, om inte mer, nu på vintern. De tuggar i sig en hel del också, så halmen försvinner efter hand. Under en grisning kan suggan göra av med en rundbal fram till hon tar sig ur boet efter två veckor. När det är som kallast ligger de helst "inne i" halmen, så de behöver lika mycket ovanpå sig som under.

Riktpriset är 800 kr för en kulting som är genbanksansluten. + moms för de som har företag.
« Senast ändrad: 06 jan-10 kl 16:52 av Stabon »

TurbogrisarnaVG

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 06 jan-10 kl 19:40 »
Sjävklart får våra grisar all halm som de behöver!
Hej alla Alternativa!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

707 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser