Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  frysa risgrynsgröt?  (läst 8883 gånger)

småbrukartanten

• Gäst
frysa risgrynsgröt?
« skrivet: 10 dec-09 kl 09:12 »
Är det någon som har prövat att frysa risgrynsgröt?
Jag hade tänkt som så att man redan nu skulle kunna koka risgröt så det räcker även till julen. Mina döttrar är storätare och det tar ju en stund att koka. Så min tanke var att man bara skulle kunna ta upp en laddning från frysen och värma upp o äta.
Men det kanske inte blir bra, Jag kan ju provkoka lite det är klart men så är jag ju lite lat också, och då kom jag att tänka på alternativ här kanske någon vet.

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: frysa risgrynsgröt?
« Svar #1 skrivet: 10 dec-09 kl 09:30 »
Det går men grynen blir lite geggigare, ett tips är att strunta i grädden och tillför den när du tinat gröten istället. Annars blir den nästan rinnig.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: frysa risgrynsgröt?
« Svar #2 skrivet: 10 dec-09 kl 11:50 »
jag fryste två korvar med gröt en gång. en har jag kvar än ... gröten ändrade på färg och konsistens, så smakupplevelsen var inte alls likadan och jag kommer nog aldrig mer att frysa gröt samt att slänga den där frysta korven.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Dela detta:

* Inloggade just nu

354 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser