Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pärlkycklingar kläckta idag!!!  (läst 1423 gånger)

Tuve

• Skåne
Pärlkycklingar kläckta idag!!!
« skrivet: 02 jun-09 kl 20:55 »
Tjohooo! Exakt på den beräknade dagen (dag 28) kläcktes två av de sex äggen! Jag har skickat efter dem på en blocket-annons. La dem under en trogen dvärgkochinhöna. Lyste dem efter en tid, och tyckte att 2 eller tre av dem inte såg så lovande ut. Nu kom två, och jag är jättglad! Hoppas de är olika kön. En är grå, och en är brun. Chansen finns förstås att det kläcks nån till.

Det är mina första pärlor! Nu tar jag gärna emot alla tips ni har om pärlkycklinguppfödning med hönsmamma! Just nu bor de i en separat stor bur i hönshuset med sin mamma. De har tillgång till vatten och Allfoder Start. Andra matrekommendationer? Vad tror ni det blir för färg som vuxna? (Jag frågade aldrig uppfödaren vilka färger han hade, men sa att jag gärna tog emot blandade färger.)

Weasel

• Skåne
SV: Pärlkycklingar kläckta idag!!!
« Svar #1 skrivet: 02 jun-09 kl 21:10 »
Den bruna borde bli vanlig viltfärgad, och den gråa är väl som den är, lavendel heter den kanske. Vet att de kan börja flyga rätt så direkt, så tänk på det så de inte kan sticka. Men det är kanske inte så stor risk när de har mamma.
Jag har bara erfarenhet av vuxna pärlhöns, och de är helt underbara!
Lycka till! Jag köper de gärna om du vill sälja dem...  ;)
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

hönsgalen

SV: Pärlkycklingar kläckta idag!!!
« Svar #2 skrivet: 04 jun-09 kl 23:37 »
hejsan
köpte också ägg
12 stycken nio kläcktes
och då är dom skickade från england
så jag tycker det var en väldigt bra kläckning.
nån som vet nån bra sida man kan kolla pärlhöns färger på?
för jag har 5 olika färger på mina kycklingar.
men vet inte vad som är vad
balla är dom iallafall

Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 4 användare (2 dolda)
Nataks, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser