Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snart kläckning!  (läst 6380 gånger)

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: Snart kläckning!
« Svar #20 skrivet: 24 jan-09 kl 15:38 »
Se där  ;D där kom ju fler småttingar ju ! Jag tycker det är rena julafton när man har en höna som ruvar ,det är lika spännande varje gång det ska bli smått !
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #21 skrivet: 25 jan-09 kl 09:22 »
Ja, det är jätte spännande!! Tänk att så små liv kan skänka en så mycket lycka! Fast det ligger fortfarande okläckta ägg.. ska snart ut och lysa dom. Fast dom som kommit fram nu är riktigt hungriga och livliga ;D  :-* :-*
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #22 skrivet: 25 jan-09 kl 12:03 »
Ja, då var alla framme då, ett hade nog inte klarat postgången hit och ett såg ut som en stor hård brun klump.. Men där är 8st små under!!  :-* :-* Kommer att lägga ut bilder...
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: Snart kläckning!
« Svar #23 skrivet: 25 jan-09 kl 14:22 »
Där ser du  ;D ,där blev ju fler småttingar ! Jätte kul att det blev så många nästan full pott !
Grattis till dom små  :D & till din duktiga höna  :-*!
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #24 skrivet: 25 jan-09 kl 14:55 »
Ja, hon är jätte duktig! Tack! Tänk att få kycklingar så här naturligt kunde vara så här underbart.. jag är överlycklig!! :) helt plötsligt känns livet så underbart! Kanske fånigt med sant :-[ ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Krågedal

  • Inlägg: 639
    • Östergötland
SV: Snart kläckning!
« Svar #25 skrivet: 25 jan-09 kl 16:03 »
Grattis till tillökningen!! ;DVisst blir man lycklig, det är numera flera som skulle må mycket bättre att ha en hönsgård!  :-[ :-[Jag ser framemot när någon av mina vill börja ruva :-[ :-[
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Margit

  • Gäst
SV: Snart kläckning!
« Svar #26 skrivet: 25 jan-09 kl 18:19 »
Grattis Therese J!!! Visst är det underbart med små dunbollar  :-*

8 av 10 var ju suveränt med tanke på hur kallt det var när äggen skickades!

Ser fram emot bilder  ;D

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #27 skrivet: 25 jan-09 kl 18:21 »
Ja, jag är jätte nöjd! Tack så mycket Tindranu ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Snart kläckning!
« Svar #28 skrivet: 26 jan-09 kl 07:00 »
Ja, jag är jätte nöjd! Tack så mycket Tindranu ;)



 :-[ Var så god!!!

Pussa de små lite från oss här!!
// Tindranu
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #29 skrivet: 26 jan-09 kl 08:56 »
hi hi.. ja, det ska jag. :-* Det är 7 mörka och en gul.. Fast jag undrar en sak.. kan mammahönan ha blivit försvagad i benen? Jag har inte sett henne vara uppe och gå.. hon ligger mest, men hon har flyttat sig.. eller är det bara så nu i början? För att skydda dom små?
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Snart kläckning!
« Svar #30 skrivet: 26 jan-09 kl 09:38 »
De ser ofta lite krumma ut men det brukar gå över.
Är alla kläckta så ska det nog gå över rätt kvickt.
Du får hålla lite koll, o va roligt att det blev så många!
Mvh Irène
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #31 skrivet: 26 jan-09 kl 11:17 »
Ja, jag har haft tur :) Men tyvärr så måste man ju jobba ::) Men så fort jag kommer här ifrån så är det raka vägen ut till dom små...
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Margit

  • Gäst
SV: Snart kläckning!
« Svar #32 skrivet: 26 jan-09 kl 16:57 »
hi hi.. ja, det ska jag. :-* Det är 7 mörka och en gul.. Fast jag undrar en sak.. kan mammahönan ha blivit försvagad i benen? Jag har inte sett henne vara uppe och gå.. hon ligger mest, men hon har flyttat sig.. eller är det bara så nu i början? För att skydda dom små?

Hon måste ju värma de små  :-* och i början sover de väldigt mycket, äter en liten stund och sedan snabbt under mammas varma mage.

Vad har du bjudit dem för gott att äta? Vill gärna se bilder på kycklingarna och mamma höna  :)

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #33 skrivet: 26 jan-09 kl 19:42 »
Hej!

Nu har dom fått kokt ägg-gula med fil och underlatfrön.. Fin hackad spenat.. Hönmamma får vanlig mat + lite matrester. Hittade en daggmask som jag delade i mindre bitar och gav till henne. Mycket uppskattat ;D Måste ju skämma bort henne :-[ Imorgon ska hon få pizza rester och finhackad vitkål.. Så klart får hon lite blandsäd med.. Vad mer kan man ge dom små?
Bilder är på väg, tog i helgen med vi måste installera ett program på datorn först innan jag kan lägga in dom här..
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Tindranu

  • Inlägg: 516
    • Småland
SV: Snart kläckning!
« Svar #34 skrivet: 26 jan-09 kl 20:45 »
Ja, jag har haft tur :) Men tyvärr så måste man ju jobba ::) Men så fort jag kommer här ifrån så är det raka vägen ut till dom små...


Tyvärr är det inte så många arbetsgivare som går med på att man tar VANK.....  ::)


(Vård Av Nykläckt Kyckling... :-[)
Lever ett lyckligt liv med min man på landet, med 1 katter, tre hundar, samt ett (oräkneligt!) gäng dvärgkockin i diverse roliga färger...

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #35 skrivet: 26 jan-09 kl 20:54 »
 ;D ;D ;D Nej.. tyvärr!! Ok, vi har lite flex på ca 30 min morgon och kväll.. Och man vill ju så gärna vara med hela tiden med dom små.. kolla så att allt går bra.. Undrar vad chefen skulle säga om man verkligen gjorde de ::) :-[ Tog VANK alltså.. ;)
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Ulric Eriksson

  • Gäst
SV: Snart kläckning!
« Svar #36 skrivet: 26 jan-09 kl 21:24 »
Man kan ta med sig de små. Den här stackaren hittade jag i vattenskålen. Den fick åka papplåda till jobbet och piggnade så småningom till.






Margit

  • Gäst
SV: Snart kläckning!
« Svar #37 skrivet: 27 jan-09 kl 07:25 »
Vilken tur att du hittade den! Så enormt söt  :-*

Therese K

  • Inlägg: 1112
    • Skåne
SV: Snart kläckning!
« Svar #38 skrivet: 27 jan-09 kl 08:40 »
Halleda.. så söööt!! Hmm.. vet inte om jag skulle kunna göra samma sak.. Fast jag skulle nog bli populär  ;D
Gift, har en underbar katt... längtar efter egen gård med löpankor, getter och potatisland!

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Snart kläckning!
« Svar #39 skrivet: 27 jan-09 kl 09:21 »
Min mammas faster gjorde också sådär.

När hon skulle till jobbet en morgon så kommer deras hund med ett ägg i munnen. Den släpper ägget på trappen och ut trillar en liten kyckling. Hon tog med den till jobbet och hade den skuttandes på skrivbordet.  ;D

Hon tror att det var hunden som räddade den. Ägget hade troligen kommit ifrån mamman och vovven hittade det och hörde väll att det pep i det... Vovven är död nu...  :'(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 3 användare (1 dolda)
LillaY, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser