Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan en dvkochintupp para sig med en stor brahmahöna?  (läst 1385 gånger)

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
Kan en dvkochintupp para sig med en stor brahmahöna?
« skrivet: 19 jan-09 kl 23:08 »
 :) Ja, jag undrar just det om en dvärgkochintupp kan para sig med en stor brahmahöna. Är det liksom fysiskt möjligt? :-[
Brahma: guld blå- & svartbandad
MES dvärg: svart & blå guldbröstad

Weasel

• Skåne
SV: Kan en dvkochintupp para sig med en stor brahmahöna?
« Svar #1 skrivet: 19 jan-09 kl 23:53 »
Det kan jag nog lova att de fixar! ;) Finns ju tex shettis-halvblodskorsningar, även om de nte är så jättevanliga... Om de bara vill så fixar de en pall!
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Taggis

• vänner
« Svar #2 skrivet: 20 jan-09 kl 00:49 »
Ja allt går bara dom vill ;)!
En grannes rottis tik la sej platt på mage när hon löpte & den andre grannens  taxhane gick förbi .
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #3 skrivet: 20 jan-09 kl 19:10 »
 ;D Ok! Någon som har egen erfarenhet? Eller - jag menar, egen erfarenhet av hönsens lyckade trixande....  :P

rina

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 20 jan-09 kl 19:53 »
Jo det fixar dom...en bekant till mig hade endast en dvärg cochin tupp med dvärg cochin hönor och hon hade några stora cochin hönor och hon fick
en höna som blev för stor för att vara ren dvärg och för liten för att vara en stor cochin dessutom blev hon frisserad ........tuppen var frisserad ;) det är ju ingen fara så......värre om man har stora tunga tuppar som parar sig med dvärg höns då kan dom knäcka ryggen på dom :-\

Brandkårsskogen

• NV Skåne
    • Skåne
    • Brandkårsskogen
« Svar #5 skrivet: 20 jan-09 kl 19:59 »
 :D Min tupp är också frisserad så det hade varit fräckt med en frisserad mellanbrahma :P ;D !

soleskog

« Svar #6 skrivet: 20 jan-09 kl 20:06 »
Vad han verkligen lyckas med vet jag inte, eftersom jag inte kläckt fram ägg, men vår rare lille dvärgkochintupp Batman parar sig iallafall med en stor brahmakorsning, och med välväxta marandamer, med lika stor iver, och enligt samma mönster som med de små hönsdamerna.
mjölkbonde med robot. Även får och hästar samt en fin hop smådjur - myskanka, brahmahöns, kaniner, gris, hund och katt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 1 användare
Besksöta

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser