Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Åkmadrass- skranan  (läst 2196 gånger)

Tvilling

• Vill bo vid vatten och grönska. Gräva i jorden.
    • -
Åkmadrass- skranan
« skrivet: 23 nov-08 kl 21:30 »
 Roligast i pulkabacken är att åka skranan. Men de är för dyra för mig...
Sååå, jag funderar på att tillverka en tjusig åkmadrass själv.
Är det någon som har erfarenhet av sånt? 
Måste man ha kapellduk?
Och vad ska man ha inuti, som stoppning?

Tacksam för tips och råd!
"Blickar upp mot himlavalvet, silar den svarta myllan mellan tårna"

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: Åkmadrass- skranan
« Svar #1 skrivet: 24 nov-08 kl 13:19 »
Borde inte liggunderlag fungera, ett par stycken så den blir lite tjockare eller frigolit men uppdelad i bitar så man kan vika/böja det i sektioner. Som en flytbrygga...sy emellan varje bit...om du förstår vad jag menar...
Gör ett hål för handen på kort och långsidan, lättare att få med sig och inget snöre att snubbla på, fålla väl och förstärk där.
Inte prövat men det borde fungera. Sett min lillesyrras åkmadrasser och de är ca 3-5 cm tjocka.
Lycka till!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 2 användare (1 dolda)
Okulärbesiktning av Byrålåda

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser