Jag gjorde en riktig storstädning åt mina höns för ett par veckor sedan. De har en 'tvårummare' så jag städade ett rum i taget, flyttade runt reden och matautomater under tiden, så det städade rummet hann torka över natten etc. Jag skurade från golv till tak, eller rättare sagt tvärtom, nytt spån, ny halm, renskurade bajsbrädor (åh vad bra det är med byggplywood, man får dem HELT rena igen, och satte upp kompostnät som skydd över dem (tack för det tipset vem var det nu igen som byggt nytt hönshus och målat kompostgallren grå för att de skulle matcha, jag lät mina vara gröna jag...)
Jag skulle fotat då och lagt in här, men glömde, gjorde det en vecka senare fast då var det ju inte lika fint... Ska lägga in det här sen, har fotot i kameran än.
JAG kände mig jättenöjd, men hönorna bara muttrade och var jättesura, först för att de inte fick sova var de ville medan jag städade, och inte värpa var de ville och sen för att jag tagit bort deras kära gamla skit...
I dag har jag diskat alla vattenautomater och fyllt på (men det gör jag ju iofs varannan dag ändå) och den ena foderautomaten (de blir ju fulla med 'mjöl' på några veckor) och fyllt på den med ny mat, så jag känner mig rätt nöjd i dag med.