Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Möbeltvätt?  (läst 10725 gånger)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
Möbeltvätt?
« skrivet: 19 okt-08 kl 16:42 »
Vår tygsoffa börjar bli rätt skitig. Finns det något skonsamt sätt att rengöra den? Sånt där skum som man sprutar på och damsuger bort kan väl aldrig vara miljövänligt eller?

lauralisa

• -
SV: Möbeltvätt?
« Svar #1 skrivet: 21 okt-08 kl 13:33 »
Hej!
Jag har tvættat var tygsoffa flera ganger med ett skumtvættmedel i en bla flaska. Det gar att köpa pa ICA och ær fullkomligt miljövænligt. Helt ærligt tror jag att vanligt diskmedel skulle fungera lika bra.
Grejen ær att arbeta upp ett bra skum, som man gninder in med en svamp, alltsa sa lite vætska som möjligt. Sen eftertorkar du med en trasa (gammal handduk t.ex.)
Om man anar vart man vill, kan man färdas dit man ska.

Våmhuskullan

• -
« Svar #2 skrivet: 21 okt-08 kl 20:10 »
får skriva om "hagerty"maskinen igen.
och nej jag är inte återförsäljare på dessa....älskar bara denna maskin ;D
hyr du hos färghandeln för 75-100 per dygn eller 175 per helg och den rengör soffan ordentligt och miljövänligt!
du liksom sprutar ut vatten m något smutslösande(vad du vill typ) och sen suger du upp det igen...upprepa...
men jag är väl inte så miljövänlig kanske då jag efter den torkat spraya på impregnering...men det gör att smuts inte fäster och om någon spiller sugs det inte upp i soffan.

jag hyr en helg och kör igenom sängar, madrasser, mattor och bilar på en dag sen tar mamma den andra dan och delar på kostnaden...oftast hinner ännu en person använda den under helgen ;)

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #3 skrivet: 21 okt-08 kl 20:22 »
Aha, det där lät smart! Både soffa, matta och säng skulle nog må bra av en uppfrächning!

Dela detta:

* Inloggade just nu

530 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser