Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Doppvärmare  (läst 1765 gånger)

Cyklisten

• Gäst
Doppvärmare
« skrivet: 09 sep-08 kl 11:35 »
Nu blir det vinter och då får jag mycket varierande temperatur här hemma. Min enda värmekälla är en vedkamin så jag kan ha 12 grader på morron. Då fungerar inte jäsningen. Därför vill jag finna en doppvärmare att lägga i jäshinken för att hålla 20-25 grader.

Jag ser att det finns akvarievärmare som kan hålla rätt temperatur. Har någon här provat en sådan?

Vitis

• Skåne
SV: Doppvärmare
« Svar #1 skrivet: 09 sep-08 kl 23:28 »
....

Jag ser att det finns akvarievärmare som kan hålla rätt temperatur. Har någon här provat en sådan?

Funkar utmärkt. Komplettera med en termometer och håll dig på en ganska låg temp snarare än att försöka jäsa så snabbt som möjligt.

Cyklisten

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 sep-08 kl 15:06 »
Tack! Nu ska jag tala med stadens akvariebutik och se vad de har.

Cyklisten

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 28 sep-08 kl 15:33 »
Jag köpte en Eheim doppvärmare på 50W som nu ligger i jäshinken. Den är ställd på lägsta temperatur och det blev 22 grader. Hittills har det bara gått åt 0,5kWh på två veckor, men det är ju helt beroende av vilken temperatur jag kan hålla med vedkaminen. Jäshinken har också fått en varm ylletröja på sig.

Dela detta:

* Inloggade just nu

492 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser