Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  färskost-getmjölk  (läst 8174 gånger)

Dollar

• Västerbotten
SV: färskost-getmjölk
« Svar #20 skrivet: 01 jun-08 kl 11:02 »
Salta i färskosten och rulla tjocka korvar av det i en sushimatta, ställ i kylen för att stabilisera sig lite och krydda utsidan genom att rulla dom i herbes de provence, grovmalen svartpeppar, basilika, pepparmix eller chiliflagor t.ex.

Ska man ta bort sushimattan när man rullar de i kryddorna? Eller ska den sitta kvar och ätas tillsammans med osten?
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #21 skrivet: 01 jun-08 kl 16:10 »
Trodde du jag menade noriplattan? Nä, jag menade sushimattan i bambu som man rullar norirullarna med. Åh, hur ska jag förklara? Ungefär som när man rullar en cigg, fast ostmassan är tobaken och utan ciggpapper  :) Eller som när man rullar en korv av mördeg i smörpapper?

Dollar

• Västerbotten
« Svar #22 skrivet: 01 jun-08 kl 18:27 »
Jaha du menade självaste bambumattan.  :D Vart hittar man sådana då? Finns de i butiken? Har bara sett noriplattan fast å andra sidan har jag inte kollat så mkt förut heller....
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Dela detta:

* Inloggade just nu

515 gäster, 5 användare (1 dolda)
torbjorn, Galaxie, LimJans, Sampa

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser