Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Smideskurs i Uppsala m omnejd?  (läst 6040 gånger)

Lotus

• Ångermanland
Smideskurs i Uppsala m omnejd?
« skrivet: 31 mar-08 kl 13:27 »
För sambons räkning efterlyser jag smideskurs runt Uppsala. Någon som känner till kurs? Smed? Smedja?

Filip Skräplund

SV: Smideskurs i Uppsala m omnejd?
« Svar #1 skrivet: 01 apr-08 kl 23:35 »
Gysinge är ju en bit ifrån men det närmaste jag känner till.

http://www.gysingehantverk.se/smideskurser.html
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Lotus

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 02 apr-08 kl 13:47 »
Gysinge är ju en bit ifrån men det närmaste jag känner till.

http://www.gysingehantverk.se/smideskurser.html

Tack Filip Skräplund!

De verkar ju ha ett bra utbud på Gysinge! Och vilken miljö! Mumma för själen!!

Elis Karlsson

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 02 apr-08 kl 22:45 »
Gysinge bruk brukar ha på somrarna. Kolla webben.

Pea

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 14 maj-13 kl 11:40 »
Hej! Jag är smed och Hemslöjdskonsulent i Uppsala Län. Vi ordnar kurser i det mesta inom hemslöjd. Maila mig gärna på pea.sjolen@upplandsmuseet.se
Jag vill även ha kontakt med flera smidesintresserade för att skapa ett större kontaktnät där vi kan dela info och funderingar med varandra på alla nivåer. Jag vill även göra en sambeställning av smideskol till uppsala. Hör gärna av er också om ni vill ha vårt kursutbud inför hösten, det ges ut i augusti. MVH / Pea Sjölén

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 2 användare
Tli, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser