Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jmf mindre vindgeneratorer, däribland min egen  (läst 2817 gånger)

Tompaiuppsala

• Vill så det värker!
Jmf mindre vindgeneratorer, däribland min egen
« skrivet: 08 mar-08 kl 18:00 »
Detta är enkel jämförelse av några vanligt förekommande vindgeneratorer på Internet.

Det som har varit mest intressant är pris i förhållande till effekt. Där kan man se att en egen hemsnickrad vindgenerator varken behöver bli dyr eller speciellt ineffektiv.
Det man kan anmärka på är att min generator inte har testats eller godkänts för stormvindar samt att jag inte har någon hållbarhetsgaranti.
Sen får den inga pluspoäng när det gäller design eller utseende, men det är en annan sak

« Senast ändrad: 09 mar-08 kl 07:54 av Tompaiuppsala »

HJFF

• Västerbotten
SV: Jmf mindre vindgeneratorer, däribland min egen
« Svar #1 skrivet: 29 mar-08 kl 20:34 »
Hejsan Tompa, när jag räknar om din snurra till samma diam som AIR-X så skulle den ge 280w om jag räknat rätt (använde Görans kalkylator) det är rätt bra betyg för "rörvingarna" och dig :)

jenses

• Gäst

PeterS

SV: Jmf mindre vindgeneratorer, däribland min egen
« Svar #3 skrivet: 01 apr-08 kl 11:28 »
Det är kul med 1 april........... ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

753 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser