Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lilla Moon  (läst 212095 gånger)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
SV: Lilla Moon
« Svar #1520 skrivet: 27 jun-09 kl 06:09 »
PUH! Nattade gästerna igår ;) och sen skulle jag själv gå och lägga mig.. Men hade gett upp då att få in ankorna som vägrar gå in.. hör då panik skrik från ankdammen... springer dit och får se den RÖDE FLUFFO! Jävlar vilken fart jag fick, ut i trappen i kalsongerna och den kutade iväg.. ankorna skräckslagna som tur är och hade valt rätt sida av dammen och jag kunde fösa in dom.. suck! Jävla ankor rent ut sagt..  >:( Hade dom gått in tidigare då jag velat hade dom ej riskerat livhanken..

Nåja.. slänger in denna ego kavalkad oxå ;)

Nu dags att sätta igång ugnen och make some bread... sen gymmet..  :P
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

http://www.torpetmon.se Urban Farming - Bed & Breakfast

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #1521 skrivet: 27 jun-09 kl 08:06 »
Gratulerar till ett bra reportage Palleman!   :D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Troy McClure

• Västmanland
« Svar #1522 skrivet: 27 jun-09 kl 10:34 »
Snyggt jobbat Palle! Känns som att man varit med på ett hörn då man följt denna tråd från inlägg #1. Världsklass!

Vilse

• Gäst
« Svar #1523 skrivet: 27 jun-09 kl 10:46 »
världsklass!
har hört talas om honom ända här nere!  :D

när ska ni till palle??

Vilse

• Gäst
« Svar #1524 skrivet: 27 jun-09 kl 11:33 »
tfn nummer??  tänker vi samma saker?
jag har precis pratat med Palle i tfn  :)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1525 skrivet: 27 jun-09 kl 13:04 »
Äntligen som en filur utropade på akademins presskonferens.

Snart är det invigning, ett otroligt arbete med den kåken. Att du orkade. Jag hade säckat ihop bara jag såg intreören och sagt - Hopplöst fall, å gått därifrån. Det är människor som dig som får oss andra att ta ett litet extra tag och göra vad vi drömmer om.  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

lurventuss

• Gäst
« Svar #1526 skrivet: 27 jun-09 kl 15:05 »
Hejsan!
Följer tråden som en hök här, men inte kollat på några dagar nu.
Vad förvånad jag blev när jag slog upp metro på bussen igår!  ;D
Verkligen jättekul! Är mycket imponerad av vad du lyckats åstadkomma!
Både jag och Jimmy ser mycket fram emot att flytta in i var sitt rum i höst.  :D
Nu på måndag ska vi ut och tågluffa, men när vi kommer tillbaka om en dryg månad kommer
vi gärna förbi och kikar lite och kanske prata om när rummen är lediga för lågsäsong osv...

Lycka till med allt, och hoppas allt fortsätter lika bra som det gått hittills.
Synd med den stackars tuppen, håller tummarna för att han genom ett mirakel
kommer inspankulerande på gården igen...  :-\

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1527 skrivet: 28 jun-09 kl 12:01 »
Herregud!! Huvudvärken är här ;) Alla mätta, kylen halvtom! Det vart lyckat.. ;) Bilder kommer sen.. ;)
Finurlig grabb som bor på ett historieboks nämnt torp i Göteborg. Torpet Mon, fyllt med ankor, vaktlar, höns, katt, vänner och härlig trädgård. Mitt i pulsande staden, mitt i lugna skogen!

Margit

• Gäst
« Svar #1528 skrivet: 28 jun-09 kl 18:20 »
Jag vill se bilder  ;D

kossan

• Var sak har sin tid!
    • Bohuslän
    • www.bokedalensparadis.blogspot.com
« Svar #1529 skrivet: 28 jun-09 kl 18:23 »
Tackar för igår!!!!!!!
Super mysigt, kul å se så många alternativare :D

Anna
Avlar på faverolle, svart koppar maran och vaktlar! Har katterna Rosa och Kurt!
www.bokedalensparadis.blogspot.com

Wobbeke

• -
« Svar #1530 skrivet: 28 jun-09 kl 18:59 »
Grattis Palleman till ditt helt underbara hus som du fixat till! Nu har jag äntligen tittat igenom hela tråden och jag måste bara säga att du har inspirerat något enormt! Och höjt ribban några mil...Herregud vad du är duktig och vad du jobbar! Själv är jag alldeles för lat, men i riktig Palleman-anda har jag faktiskt byggt ett växthus och fixat hönshuset helt själv, nu i sommar. Dock blir det inte lika snyggt som när du gör det, men det skiter jag i.

Såå..vad skall du renovera nu? Kan du inte köpa ett hus till så man får lära sig ännu mer, bättre än såna där hus och hemtidingar! Eller om man får önska så önskar jag mig en "Så här gör man en egen rörpis-skola" med bilder och kommentarer.

Ha en fin dag
Mvh Mia
Bor offgrid och startar upp mitt eget lilla lantbruk med biodling, får, grisar och grönsaksodling.

malines

• Gäst
« Svar #1531 skrivet: 28 jun-09 kl 22:33 »
TACK Palle för en fantastisk fest! En ära att få ha sett vackra huset!  :)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1532 skrivet: 29 jun-09 kl 06:30 »
Tack alla Alternativare och annat löst folk ;) Riktigt kul var det! Mycket roligt dök upp i form av presenter, mat och dryck.

Idag skall det planteras valnötsträd, lavendel, fläder och annat. Tvättas lakan och bädda om.. nya gäster väntas i eftermiddag..  ;D

Testat att sova i det röda sovrummet, där sov man riktigt skönt.. oj va rart.. fönstret öppet och vakna te fåglarnas kvitter..

Men nu vakna till, hemskt trött fortfarande.. och ni vet alla vad som gäller, bara dyka förbi så ordnas det kaffe.. ;)

Palleman

• Pallefierad
    • Patrik Eriksson
« Svar #1533 skrivet: 29 jun-09 kl 15:40 »
PUH! Varmt idag.. även om morgonen började bra så har resten av dagen vart lite eländig. Varm, hemskt varm.. allt i trädgårn känns som att det går förlorat, oavsett om jag vattnar så brinner det ihjäl.
Drog av 2 st hjulbultar på bilen, suck!! Och hönorna har vart riktigt jobbiga idag, förstört i rabatter och hållt på..

men nu får vi se om det blir lyckade eller misslyckade jordgubbspajer..

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #1534 skrivet: 29 jun-09 kl 17:23 »
Du får ta några lakarn och staga upp över grönsakerna så du dämpar solen.
Vi hade samma problem på framsidan av huset nära väggen där det kan bli hur varmt som helst över 50 grader i solen. Jag skaffade ett strandskydd för en billig peng och ställde framför rabatten.

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1535 skrivet: 29 jun-09 kl 20:39 »
Tack för en toppenhelg Palle! Så roligt att träffa dina fina vänner och alla alternativare. Vi längtar nästan tillbaks redan ;). Du är en sann inspirationskälla!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #1536 skrivet: 29 jun-09 kl 21:26 »
Din rackare Anette! ;)
Så här förtjusande såg fotografen själv ut!

Margit

• Gäst
« Svar #1537 skrivet: 29 jun-09 kl 21:27 »
Tack AnetteK!
Så roligt att få se bilder, härligt väder och vacker omgivning, grämer mig att jag inte kunde vara med  :'(

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #1538 skrivet: 29 jun-09 kl 21:28 »
Hah, den hittills så hemlige Tapio är inte längre så hemlig :D!
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #1539 skrivet: 29 jun-09 kl 22:01 »
Din rackare Anette! ;)
Så här förtjusande såg fotografen själv ut!

Jag kommer ihåg vad jag sa till dej (tro det eller ej ;)) men jag tycker det är en så härlig bild på dej så jag kunde inte låta bli :-*
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser