Huvudmeny

Torka banan

Startat av ärt, Idag kl. 09:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

ärt

Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

ärt

Citat från: ärt skrivet Idag kl. 09:31Test

Ja 2 X Test.

1 att skriva här i det nya
2 att torka banan

15:- för en påse med lite gammal frukt köptes. Valde påse med mest äpple o päron. Där var även lime, apelsin, rädisor och banan i påsen.
Äpplen o päron styckades i bitar och in i torken.
Citrusen pressades till jos.
Så till bananerna. Väl mogna. Var kladdiga efter skalandet. Delade dem på mitten. Dessa halvor delade jag i kvartrar och lade den sidan mot skalet på nätet i ollan. Efter 4 tim i torken flyttade jag dem lite så att de inte skulle torka fast. När de väl är klibb fria vill jag dela dem i små bitar.
Torken är en plywood låda, i taket hål för kontakt med ventilationskanalen i skorstenen, golvet av tyg som filter, ollorna ligger ovanpå varandra. Det hela hänger ovanför pannan i pannrummet.
 Rädisorna var sega så de hamna i komposten.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Online just nu

174 Gäster, 0 användare
Puh, attacken är över! Efter att ha angripits av 176 674 datorer i ett botnät som försökte sänka forumet, har vi nu lyckats stänga dörren.
Yess 
Att forumet ser lite annorlunda ut just nu har dock att göra med en pågående uppdatering, som råkade krocka med attacken. Alla buggar, knepigheter och önskemål  postas i denna tråd  /Petter

* Forum

* Om Tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny