Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hylla i hörn på regel - funkar detta?  (läst 24 gånger)

Dre

• Gotland
hylla i hörn på regel - funkar detta?
« skrivet: Idag kl. 16:55 »
Hej! Hoppas få hjälp att tänka lagom säkert :)

Jag önskar sätta upp ett hyllplan 58*77cm i ett hörn, genom att skruva upp liggande reglar på väggen och lägga hyllplanet ovanpå reglarna och skruva fast det i reglarna.

Jag har även 2 metallkonsoller 25*29 cm till mitt förfogande jag tänker kan sitta i ytterkanterna av reglarna för att förlänga bäringsytan om det behövs.

Kruxet är att väggarna i hörnet bara är 77*25 cm, vilket gör att jag kan ha regel-kontaktyta längs en hel långsida - men bara en halv kortsida.

Hyllan är en gammal typ köksskåpssida, så ganska lätt men ändå skruvbar, och ska sitta ovanför kylen. Tänkt för typ tomma kastruller och skrymmande ganska lätta taker, och sitter tillräckligt högt för att inte någon ska kunna hänga på den eller få för sig att ställa undan något jättetungt på den.

Vad tror ni, är detta säkert för mitt användsningsområde?

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: hylla i hörn på regel - funkar detta?
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 17:42 »
Hyllplanet behöver med största sannolikhet stöd längs hela kortsidan på bägge sidor.

Rätt lätt löst med vinkeljärn, 1 mm tjock räcker väldigt länge.
Sedan kan du antagligen använda en support uppåt mot väggen.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Vi slutar med Google-annonser för att finansiera hemsidan.
Här kan du lämna ett frivilligt bidrag till tidningen och forumets fortlevnad.
Tack!

* Inloggade just nu

602 gäster, 3 användare (1 dolda)
jansandin.e@gmail.com, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser