Hej! =) Vi är en familj på 3 (44år / 40år / 4år) som söker efter ett nytt boende (hyres), någonstans mellan skåne och dalarna. Gärna med nära till skog och natur. Lite avsides men ändå relativt nära till affär/stad/järnvägsnätet. Önskemål, inte krav. =).
Vårt nuvarande boende utanför Malmö passar oss inte längre, och vi söker därför något som bättre stämmer överens med vårt sätt att leva och arbeta.
Om boendet vi söker:- Hyresboende
- Ca 3–5 rum, beroende på planlösning
- Gärna trädgård, med möjlighet till odling (eller nära till odlingsmöjlighet)
- Förvaringsutrymmen är ett plus
Det vore fantastiskt om det finns tillgång till någon form av lada, verkstad eller lokal för kreativa projekt, då vi båda arbetar delvis med hantverk och konst. Detta är dock inget krav – även lösningar i närområdet kan fungera.
Lite kort om oss:Jag (Rickard) jobbar med IT samt håller kurser i trähantverk, som är mitt stora intresse. Är intresserad av manuella träbearbetningsmetoder och bygger alla möjliga manicker i trä. Just nu blir det mycket trampsvarv och jag drömmer därför om en lada eller ett lämpligt utrymme inomhus där det finns plats för skrymmande aktiviteter bl.a samt kurser i täljning, yxa, trampsvarv och annat relaterat. (se gärna
www.sandgrenshantverk.se).
Josefin är konstnär och arbetar även som pedagog på skola och museer. Hon arbetar skulpturalt med med alla möjliga material. (se gärna
www.josefinbergman.com). Även hon söker utrymme för projekt och kreativitet.
Vår son Povel är fyra år och tycker det mesta är kul. =)
Om du har ett boende som du tror skulle kunna passa oss, eller känner någon som kanske har något på gång, hör gärna av dig. Alla tips och förslag är varmt välkomna!
Mejla mig på:
sandgrenhandcraft@gmail.com
Mvh Rickard / Josefin / Povel