Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tidrelä  (läst 37 gånger)

ab

Tidrelä
« skrivet: Idag kl. 09:36 »
Hej alla elkunniga!
Kan någon av er förklara hur detta reläet fungerar och hur det ska kopplas?
Jag behöver köra en motor ca 1 min. ungefär var 5:e minut men är rädd att detta inte kan användas, det är väl för längre tidsintervaller?
Reläet heter: Sauter zkr 1 tw
Har försökt skicka bild men den är 232 kb och det får bara vara 192 för att kunna fungera står det och jag vet inte hur man kan förminska den ???  Men bild kommer fram om man söker på Sauter zkr 1 tw
Mvh
ab

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Tidrelä
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 10:05 »
Du kan ta in bilden i något bildbehandlingsprogram (t ex IrfanView för Windows, som är gratis), och där ändra upplösning eller komprimeringsgrad så du får ner storleken. Det finns ett tillägg till IrfanView där man kan ställa in en bestämd filstorlek som den ska komprimera till.

Men beträffande tidrelät så ser det ut som om det går ett varv per dygn och bara går att ställa till- och frånslag i halvtimmesintervall, dessutom max tre cykler per dygn. Så det går nog inte att använda för det här fallet.
Det finns ju elektroniska tidreläer som man kan ställa in för till- eller frånslagsfördröjning, två sådana hopkopplade så det ena får trigga det andra borde kunna lösa problemet.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Tidrelä
« Svar #2 skrivet: Idag kl. 10:16 »
En länk underlättar också.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Dela detta:

* Inloggade just nu

986 gäster, 1 användare
Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser