Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  spagettipumpafrågor  (läst 55 gånger)

jörmundur

• Medelpad
spagettipumpafrågor
« skrivet: Idag kl. 07:40 »
Hej. gillar verkligen denna sort! :)

läste någon stans att det finns en sort som är bättre för lagring. någon som vet vad sorten heter?

hur ska de förvaras?

lade mina i jordkällaren, men en del började bli dåliga efter några veckor. (skördade i slutet av oktober)
nu har jag tagit in dem, får vi se hur det går :) 

skulle vara roligt att testa någon annan slags pumpa också, gärna en sort som klarar lagring bra ock som är god. vad har ni för tips?
Mvh J
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

hildegard

• Moderator
    • Östergötland
SV: spagettipumpafrågor
« Svar #1 skrivet: Idag kl. 08:05 »
Ska förvaras inomhus, kök, på bokhylla eller annat torrt ställe.
Någon som håller länge är fikonbladspumpa. Men den behöver kryddor eller någon god sås, smakar inte så mycket annars.
Aldrig jordkällare för pumpa och squash.

jörmundur

• Medelpad
SV: spagettipumpafrågor
« Svar #2 skrivet: Idag kl. 13:48 »
ok tack för svaret :)
Bor på en gård med dotter, Älskar skog o åker. pysslar med smide,Timmring, hantverk, slöjd, choklad,, Vänner, Hundar, Höns, vatten o naturen.....
God mat, musik, valmet 604, lite odling.
http://www.youtube.com/watch?v=vC_c87xJwvc

Dela detta:

* Inloggade just nu

641 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser