Jag förstår din irritation, är det så att det bara är minimiavgiften som höjs? Då blir det ju svindyrt för de som har kort vägsträcka jämfört med hur det brukar kosta.
Jag sitter på andra sidan eller vad man nu ska säga, i styrelsen för en vägförening alltså, och det brukar alltid knorras att det kostar pengar. Det är ju inte så konstigt för vem vill betala om den slipper? Vi har i åratal samlat ihop pengar till att kunna rusta upp vår väg men det gör vi baserat på andelstalen. Det slår rätt hårt för den som har lång del i vägen men det är ju de som har mest nytta av det å andra sidan.
Jag tycker spontant att det låter orättvist att man minst ska betala så mycket om det inte slår lika mot alla.
Sen måste det ju kosta pengar att underhålla en väg men det är väl inte riktigt det frågan gäller här. Vi gör mycket ideelt arbete för att hålla ner kostnaderna och det blir orättvist när somliga aldrig ens överväger att kanske en enda gång visa sig vid ett sånt tillfälle. Konstigt nog är det nästan utan undantag de som gnäller på kostnaderna också... Men det är förhoppningsvis bara i vår förening