Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mask i vartenda äpple  (läst 11907 gånger)

Berberis

• Närke
SV: Mask i vartenda äpple
« Svar #20 skrivet: 17 sep-22 kl 18:56 »
Jag hørde på radion att det finns en slags rønn som har bär varje år. Vet inte varfør som den har det när vanliga vilda rønnar inte har det men när jag hørde det så kom jag ihåg att det står en rad med rønnar inne i Edane som alltid har bär. Planterar man en sådan i sin trädgård kan man vara säker på att slippa få äpplena førstørda av rønnbärsmal.
Det skulle vara intressant att få veta vad sådana rönnbär heter, var de finns och vad de kostar.

Nina W

• Värmland
« Svar #21 skrivet: Igår kl. 05:34 »
Jag köpte ett för två år sedan. Sorten heter Birgitta och Stolpens handelsträdgård beställde hem det åt mig. Det var dyrt, ca 1500 kr. Stolpen ligger mitt emellan.Karlstad och Kristinehamn.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
« Svar #22 skrivet: Igår kl. 10:36 »
Äpplena brukar sällan få några stora angrepp här, men det är nog gamla sorter som klarar sig bra. Plommonträdet blir dock alltid fullinvaderat, men det gör inget för hönsen tar frukt och mask som en kombinerad proteinrik efterrätt, och jag ser det trädet mer som vårens första träd som blommar.

I höstas så fick frun upp ögonen för att det går att göra äppelvin, och det kan jag rekommendera. Helt klart det godaste vita vin jag druckit, och inga spår av någon bismak. Hon hittade Vinboken, skriven av Harry Edelman.

Dela detta:

* Inloggade just nu

548 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser