Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Unik självförsörjande gård i Växjö  (läst 645 gånger)

Celina offgrid

• Bor off grid.
    • Småland
Småland Unik självförsörjande gård i Växjö
« skrivet: 18 dec-20 kl 15:39 »
Otroligt vacker gård från 1830 nära till stan men samtidigt helt ensamt i skogen. Huset har två stora rum, ett mindre och ett stort loft. Mulltoa inne. Köket är utrustat med gasspis och köksspis. Två öppna spisar och en kamin värmer resten. Elen är toppmodern och kommer från solen och lagras i stora batterier. Total elkostnad under 2000kr per ÅR! Elverk för backup. Dusch och tvättmaskin finns begränsat (kräver planering/elverk). Vedbod, utedass, jordkällare, gästhus (ca 30kvm). Djupborrad brunn med utmärkt vatten. 1 km till stadsbussar. 200m till egen brygga vid privat del av sjö. Jag har bott i huset permanent i fyra år. Intresseanmälan via mail celinaleone22@gmail.com

sunflower

• Uppland
SV: Unik självförsörjande gård i Växjö
« Svar #1 skrivet: 08 jan-21 kl 16:03 »
Hej!

Jag mejlade till dig för ett tag sedan men fick aldrig nåt svar. Har du hyrt ut huset nu?

Mvh
Daniela
a ship in a harbour is safe, but that's not what  a ship is built for

Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 6 användare (1 dolda)
127, Prillis, Skröpeltorparn, Efwa, Abysseri

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser