Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Man söker traditionell kvinna  (läst 590 gånger)

HaraldAndersson

• Gefjun
    • Västergötland
Västergötland Man söker traditionell kvinna
« skrivet: 14 apr-20 kl 16:22 »
Då vart de dags. Som annonsen lyder är jag på jakt efter en traditionell kvinna kring min egen ålder, 25 år. Jag bor i Sveriges sydligaste glesbygd Dals-Ed i Dalslands landskap, inte mycket folk och de som finns är antingen döende eller Norrmän. Gården jag bor på är 8 hektar och har 450 meter gräns emot Töftedalsån. 

Minna intressen är näst intill enbart kretsande kring naturen, ända sedan jag vart tanke duglig har naturen vart min närmsta frände. Så naturligt viss har jag riktat mitt liv åt att förstå och leva med det som hon ger. Nyligen har jag startat ett jordbruks företag med inriktning regenerativt jordbruk(Ägg och kött). Hållbarhet är enbart en statisk tillvaro där varken förbättring eller försämring sker, vilket inte är bra nog för mig. Min filosofi är att varje år förbättra den biologiska faktorn i marken, på marken och över.

Självhushållning är självfallet målet och tanken är att producera så mycket av det jag äter som mänskligt möjligt. Men då kommer vi till hjärtat av annonsen, hela meningen för mig med denna livsstil är att jag skapat en god grund för min framtida familj att stå på. Jag själv tycker ju självfallet om detta oavsett, men skulle hellre i ensamheten paddla Norges kust och bestiga samtliga toppar i Norden.
Men livet är mer än en bergstopp eller ett paddeltag.

Jag söker en kvinna som är/tycker om/har intresse för:

-   Traditionalism
-   Familjeliv
-   Självhushållning
-   Äventyr
-   Djur och natur (Jakt, fiske, vandring, skidåkning, expedition)
-   Tradition (Forntida)

Jag är:
Driven, engagerad, observant, optimistisk realist, glad, morgonpigg,  jägare, fiskare, kampsportare, skytt, frilufsare, bonde, smed, snickare.

Om detta är utav intresse får ni gärna skicka ett PM till mig, ha det gött!

Med denna beskrivning förmodar jag att samtliga vänster extremister samt karriärs orienterade kvinnor förstått att jag inte söker dem.   

Allfader

• Hälsingland
SV: Man söker traditionell kvinna
« Svar #1 skrivet: 15 apr-20 kl 19:33 »
Det låter som att du är ett sjuhelsike till kap, Harald! Fan, om jag bara vore kvinna ha ha ha.

Jag har några frågor till dig broder. Hur får din asatro uttryck å delar du den med andra?

Fauna

• Närke
« Svar #2 skrivet: 15 apr-20 kl 21:13 »
Jag tycker det var en bra annons, är dessvärre i fel ålder men det är fint att se att det finns yngre män som tror på tradition.  Yess
Lycka till!

HaraldAndersson

• Gefjun
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 16 apr-20 kl 18:31 »
Det låter som att du är ett sjuhelsike till kap, Harald! Fan, om jag bara vore kvinna ha ha ha.  ;D

Jag har några frågor till dig broder. Hur får din asatro uttryck å delar du den med andra?

Jag skulle inte placera mig själv som Asatroende då flera samfund redan existerar som implementerar saker i Asatrons namn som jag varken håller med om eller vill följa. Det är mina förfäders strävan jag följer och implementerar, men jag hoppas på att få tillfället att antingen delta eller skapa sammanträffar med likasinnade nordbor och nordeuropéer. För mig är det den spirituella kopplingen till naturen och symboliken mellan den och gudarna som styr mina steg. Inte någon organisation.

HaraldAndersson

• Gefjun
    • Västergötland
« Svar #4 skrivet: 16 apr-20 kl 21:06 »
Jag tycker det var en bra annons, är dessvärre i fel ålder men det är fint att se att det finns yngre män som tror på tradition.  Yess
Lycka till!

Tackar så hjärtligt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 4 användare
Lennart MÃ¥rs, Pumba, hsd, Ett svart får

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser