Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Glad, pigg, djurälskande kvinna vill hjälpa till på gård!  (läst 1436 gånger)

tanega

• Skåne
Jag är en 30 årig kvinna. Ansvarstagande, lugn och inte det minsta skygg för att jobba hårt.

Har tidigare arbetat som socialsekreterare och efter en utbrändhet försöker jag nu hitta tillbaka till vad som är viktigt för mig. Jag har länge drömt om att få hjälpa till på en gård. Jag har ingen liknande erfarenhet sedan tidigare men har väldigt lätt för att lära mig. Älskar djur och har alltid haft husdjur omkring mig. Kan tänka mig att jobba mot husrum!

Maila gärna om det låter intressant

/ Tanja

hazybabe

• Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
SV: Glad, pigg, djurälskande kvinna vill hjälpa till på gård!
« Svar #1 skrivet: 21 apr-16 kl 01:53 »
Hej Tanya, jag har tyvärr inga bondgård som du kan hjälper på (bara små höns besättning) men din situation är väldigt likt min systers.  Hon var social sekreterare (i hennes fall 8 år) och blev utbränd.  Det yrket och högskol utbildning som krävs görde att hon fick arbetes visum i New Zealand.  Hon befinner sig där nu och storm trivs,  kanske någonting du skulle har nytta av? Det oendligt med får där bland annat.  Tycka till :-)
Hazel

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

olivia.k

• Jämtland
SV: Glad, pigg, djurälskande kvinna vill hjälpa till på gård!
« Svar #2 skrivet: 28 apr-16 kl 15:28 »
Hej. Du kan få komma och bo hos mig om du vill under någon månad i sommar.
Det jag behöver hjälp med är att hässja hö, sätta upp mer fårstängsel och riva innertak, och röja bort lite sly.
Jag har 20 får och bor i Jämtland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

913 gäster, 8 användare (1 dolda)
Körven, Ett svart får, Svart, kretslopp, whitedicentra, Sven.82, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser