Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Gratis boende nära Skattungbyn mot hästpassning.  (läst 445 gånger)

Frydreik

• Dalarna
Dalarna Gratis boende nära Skattungbyn mot hästpassning.
« skrivet: 21 aug-20 kl 19:23 »
Hej allihopa.

FINNES 1.: Fin liten gård (ca 4 ha arronderat), avskilt läge, 10 km från Skattungbyn (aka Eko-Eldorado). Enkelt, men fint bostadshus (ca 65 kvm, plus 35 kvm glasaltan), renoverat invändigt på 80 tallet. Kombinerad sov/vardagsrum, Duschhörna, Kökshörna. Vedkamin-uppvärming. El finns, vatten i/från  brunn, El-pump finns. Utedass.
FINNES 2.:2 fina trevliga (utegående 24/7 året om) Ardennerston på bete som behöver lagom dos av tilsyn (hovedsakligen kolla/fylla vattenbaljan-vid brunn-1 gång/dag ca).
FINNES 3.: Hästägare som tyvärr behöver åka utomlands från 1-6 månader pga sjukdomsfall i familjen. Så snart som möjligt. Ev. återkommande perioder.

SÖKES: PÅLITLIG människa som kan tänka sig ta den lilla dagliga hästkollen mot att bo gratis. Ved ingår, ev. kan mat (på rot, hemodlade ekologiska grönsaker på fält) oxå ingå. Erfaring med häst är av fördel, men inget absolut måste, upplärning på plats möjlig.

Ifall intresserad, skicka gärna pm.
Mvh,

Frydreik.

Karin Simone

• -
SV: Gratis boende nära Skattungbyn mot hästpassning.
« Svar #1 skrivet: 27 aug-20 kl 14:30 »
Hej Frydreik,
Det låter som det skulle kunna vara ett perfekt vinterställe för mina två katter och mig.
Jag är 42, schweiziska, och söker ett vinterboende från oktober till mars/april.
Jag har aldrigt haft mina egna hästar men har varit på hästsemester varje år som flicka och har vänner med hästar jag har haft kontakt med många år. Har även lite ervarenhet med typ natural horsemanship.
Så jag skulle gärna bo med dina häster och tå hand om de.
Jag är nära Gävle just nu, men skulle kunna komma och mötas under kommande veckan, om du vill.
Mvh,
Karin

Dela detta:

* Inloggade just nu

215 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser