Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Ställplats för Tiny Home runt Uppsala  (läst 742 gånger)

Bjässen

• Västerbotten
Uppland Ställplats för Tiny Home runt Uppsala
« skrivet: 04 nov-19 kl 16:51 »
Hej! Jag går i drömmar kring att införskaffa ett eget Tiny Home och undrar nu om någon vet någon som har en liten bit mark tillgodo kring Uppsalatrakten där man skulle kunna ställa ett mot en rimlig avgift?

Taeronai

SV: Ställplats för Tiny Home runt Uppsala
« Svar #1 skrivet: 19 sep-20 kl 17:58 »
Hej. Jag funderar på precis samma sak. Tyvärr verkar det inte vara så lätt att få tag på, har stött på ganska många som frågar efter mark men nästan ingen som erbjudit. :(

skogaliten

• -
« Svar #2 skrivet: 19 sep-20 kl 20:34 »
 Eftersom det i många fall krävs bygglov för att långtidställa upp en vagn, så är det inte så enkelt.

Det är i princip endast om vagnen ställs upp tillräckligt nära ett bostadshus, för att räknas som en friggebod/attefallshus, som man kan slippa bygglov.

Alla vill ju inte ha "främmande människor" tätt inpå sin egen bostad, så därför är det inte konstigt att det är tunnsått med platser.

Taeronai

« Svar #3 skrivet: 19 sep-20 kl 23:14 »
Så är det givetvis.

Men för egen del behöver jag endast en plats att parkera vagnen på tilsvidare, för att fixa klart lite med den, vilket lär ta ett par-tre månader. Behöver inte nödvändigtvis bo på platsen. Tänkte väl vänta med att flytta in tills jag hittat lämpligt kollektiv e.dyl.

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 9 användare (1 dolda)
Vispen74, fri, Earthbridge, olleryd, Samuel Linddskog, kentaur47, skogaliten, 127

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser