Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  askfrö  (läst 219 gånger)

Karlsdotter

• Ångermanland
askfrö
« skrivet: 18 okt-19 kl 18:34 »
Jag undrar om nån har en ask i sin närhet och skulle vilja plocka några fröställningar och skicka? betalar för frakt och emballage plus lite för besväret

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: askfrö
« Svar #1 skrivet: 18 okt-19 kl 19:20 »
Askskottsjukan håller på att döda våra, nog ingen bra idé att skicka våra frön...
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Klasb

• Gotland
« Svar #2 skrivet: 18 okt-19 kl 19:24 »
Askskottsjukan har slagit hårt här på Gotland. Så jag behåller mina frön, risk för spridning.

Tångräkan

• Åland
« Svar #3 skrivet: 19 okt-19 kl 08:49 »
Jag har massor med askar och kan kolla om det finns frön kvar senare idag. Annars kommer det upp fröplantor överallt om du hellre vill ha det. Vet dock inte hur det är med reglerna om jag skickar från Åland till Sverige men jag tror inte det blir problem. Vi har ju plantskolor i Finland som levererar till Sverige så gott som dagligen. Återkommer med pm när jag varit ut och kollat läget!

vicia faba

• Småland
« Svar #4 skrivet: 19 okt-19 kl 17:10 »
Var bor du? Jag har plantor av ask, asp, ek, alm mm som kommit spontant i trädgården, går att hämta mot uppgrävning tre mil söder om Växjö.

Karlsdotter

• Ångermanland
« Svar #5 skrivet: 21 okt-19 kl 07:36 »
bor uppe i norrland

Dela detta:

* Inloggade just nu

144 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser