Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sura tanter?  (läst 969 gånger)

mattias_33

• Hälsingland
Sura tanter?
« skrivet: 10 okt-19 kl 09:23 »
Jag fick 2 pensionärer för några år sedan. Slutat lägga ägg sa han. En orpington och nån form av leghorn, hon e vit.
Vilka sura damer. Orpingtonen vandrar runt som en sumobrottare när det gäller mat, en del hönor hoppar iväg som om det vore en räv.
Den vita tanten skäller på mig så fort jag går in i hönshuset om hon just då ligger och ska klämma ur sig ett ägg. Ute är hon en jätteglad liten höna som är först fram till mig när jag går in. Pickar så där smått på skorna att jag ska dela med mig av det goda snarast.

Men just att jag får trät när jag går in i hönshuset. Vad beror det på? Är damen blyg?
Hon påminner mig mest om nån halvnaken tjej i skräckfilm som vrålar för högan sky.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

467 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser