Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skillnad på electrolux assistenter  (läst 53205 gånger)

torbjorn

• Medelpad
SV: Skillnad på electrolux assistenter
« Svar #200 skrivet: 01 sep-19 kl 10:33 »
Maskinen har förstärkt isolering (kallades förr dubbel isolering), och sådana maskiner varken kan eller får skyddsjordas.  Y-kondensatorerna ska vara anslutna till motorns stomme, och den är i sin tur isolerad från berörbara delar.  Precis som på t ex dammsugare, borrmaskiner och andra elverktyg.

DennisCA

• Finland
« Svar #201 skrivet: 08 sep-19 kl 12:19 »
Projektet stötte på problem då 2K färgen helt enkelt inte fungerade. Jag åkte tillbaka och dom sade dom har haft mycket problem med denna färg. Jag fick en ny burk men ville vi skulle testa den på plats och det var samma fel. Säljaren var ganska irriterad på produkten och sade dom skulle skicka tillbaka hela partiet och sluta saluföra den. Istället fick jag två burkar med 1K sprayfärg av samma ral kod.

Så nu har jag fått den övre delen målad. Men ännu väntar jag på ny kondensator och drivremmen blev också försenad, jag hade inte beställt via nätet för jag tänkte åka till en lokal affär istället så jag skulle få remmen i handen. Men dom hade inte rätt material så tji fick jag, beställde från nätet igår då istället.

Bara sådär löst ihopsatt, så man får en aning om hur det kommer se ut. Har blekt plastdelarna i väteperoxid för att få bort gulnade delar, men den gråa färgen är väldigt resistent mot gulning från början.

DennisCA

• Finland
« Svar #202 skrivet: 18 sep-19 kl 18:45 »
Jaha, ersättningsremmen jag köpte på nätet, 300x25mm flat rem, så passar inte. Den är för kort. Men ändå är det 300mm längd på remmarna som jag har läst. Vad är nu detta?

Är det så att orginalremmarna är väldigt flexibla? Den här kan inte flexa alls, trots det stod den var av flexibelt material. Kollade avståndet och det är 345mm med måttbandet.
« Senast ändrad: 18 sep-19 kl 19:15 av DennisCA »

DennisCA

• Finland
« Svar #203 skrivet: 19 sep-19 kl 08:52 »
Nu köpte jag den officiella reservdelen för en N21a, fan var dyr för ett bälte (39€). Men jag borde ha köpt det från början, detta var ju ett bra exempel på dumsnålhet, blev ju bara dyrare...

torbjorn

• Medelpad
« Svar #204 skrivet: 19 sep-19 kl 16:34 »
Ta mått på den nya remmen och kolla ev märkning som kanske avslöjar vem som egentligen har tillverkat den!

DennisCA

• Finland
« Svar #205 skrivet: 23 sep-19 kl 18:26 »
Idag kom remmen så nu är den monterad igen, den nya remmen hade ingen märkning men var samma storlek som den jag köpte på tidigare, men den är tjockare och flexibel:

Dela detta:

* Inloggade just nu

157 gäster, 2 användare
hsd, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser