Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gårdskollektiv för barnfamiljer?  (läst 818 gånger)

Aggi Vinterlykke

Gårdskollektiv för barnfamiljer?
« skrivet: 27 feb-19 kl 13:38 »
Hallå,

Vi är en familj med tre barn (8, 4, 1 år) som bott i en kollektivliknande miljö utomlands det senaste halvåret. Nu är vi snart på väg hem igen men känner verkligen att vi allihop har mått väldigt bra av detta sätt att leva, och att vi vill fortsätta med det.

Vi skulle gärna vilja köpa/hyra en gård eller liknande på landet, kanske ha lite djur och möjlighet till att odla. Med mål på sikt om att bli så självförsörjande som möjligt. Låta barnen växa upp i tryggheten av flera vuxna i närheten och många lekkamrater i en fri miljö. Där alla har sina egna "kryp-in", men samtidigt stora ytor för gemensamhet.

Finns det någon med liknande tankar? Som vill bolla idéer? Eller kanske någon som redan bor så, och har plats för en extra familj?

Vi är öppna för det mesta! :)

Maila gärna på a.vinterlykke@gmail.com

kulvej

• Södermanland
SV: Gårdskollektiv för barnfamiljer?
« Svar #1 skrivet: 27 mar-19 kl 16:35 »
Hej! Har ni hittat nåt? Jag är ensam med två barn och många djur på en gård på skärgårds ö utanför Stockholm. Jag är SÅ trött på ensam! Letar antingen ett kollektiv med plats för mig, barn, får, getter, höns och odlingar. Eller om några vill flytta hit? Jag vill också bolla idéer😊
Mvh/Victoria

Aggi Vinterlykke

« Svar #2 skrivet: 03 apr-19 kl 15:27 »
Hej! Har ni hittat nåt? Jag är ensam med två barn och många djur på en gård på skärgårds ö utanför Stockholm. Jag är SÅ trött på ensam! Letar antingen ett kollektiv med plats för mig, barn, får, getter, höns och odlingar. Eller om några vill flytta hit? Jag vill också bolla idéer😊
Mvh/Victoria

Hej! Det här låter superspännande! Jag vill absolut prata mer. Kan du inte maila på a.vinterlykke@gmail.com

Johanna Felt

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 04 apr-19 kl 07:57 »
Viktoria, hur stor "plats" behöver du om du flyttar? Massa odling, höns, get och till och med Dexterko är planen här vid Norska gränsen. Aggis trakter. Grannen sälger huset så jag hoppas att det faller Aggi i smak och att hon "slår till" 😊 Det lär finnas plats till dig också om du funderar på att flytta 😊

kulvej

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 04 apr-19 kl 08:55 »
Tyvärr är norska gränsen för långt bort, jag delar föräldraskap med en stockholmare. Annars lär det perfekt! En timmas radie runt Stockholm ungefär..

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 7 användare (1 dolda)
Carolus, Skröpeltorparn, Hexagone Sailing, litenJo, skogaliten, anders flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser