Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Träffar i Östergötland  (läst 5037 gånger)

Högnemobon

• Östergötland
Östergötland SV: Träffar i Östergötland
« Svar #40 skrivet: 14 jun-19 kl 21:37 »
Jag bjuder in till östgötaträff söndag den 30 juni, från kl 13. Platsen är hemma hos mig, ca två mil söder om Linköping på västra sidan av sjön Stora Rängen. Anmäl via PM för exakt plats och vägbeskrivning. Av praktiska skäl får jag begränsa till 10 personer.

Inga särskilda planer för vad som ska hända, utan det skulle bara vara skoj att träffa andra intresserade och diskutera. Själv tillhör jag nog Svensson-flanken av de som läser här. Jobbar heltid och bor i ett fullt modernt hus, och hänger på Alternativ ibland mest på grund av intresse för odling och kulturhistoria. Trädgården innehåller ca 40 m² grönsaksland, växthus samt en hel del fruktträd, bärbuskar och ätliga perenner. Hoppas det intresserar någon. Är det någon som sysslar med ett portabelt hantverk får ni gärna ta med och visa upp, själv vill jag men har inte kommit igång.

luftballong

• Östergötland
SV: Träffar i Östergötland
« Svar #41 skrivet: 16 jun-19 kl 13:06 »
Bra initiativ, Högnemobon! Jag är osäker på var jag kommer att befinna mig just det datumet, så får återkomma.

luftballong

• Östergötland
« Svar #42 skrivet: 18 jul-19 kl 09:43 »
Nu är det väl dags att skaka liv i den här tråden igen! Ni östgötar som är sugna på att dela med er av er själva och era erfarenheter, och ta del av andras, ge er gärna tillkänna här så ordnar vi till det så att vi kan ses! I slutet av september, vad sägs om det?

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #43 skrivet: 20 jul-19 kl 12:53 »
Har jag möjlighet är jag gärna med

luftballong

• Östergötland
« Svar #44 skrivet: 21 jul-19 kl 09:56 »
Hej Skogskälla! Kul, då är vi i alla fall 2🙂

simon.arvestrand

• Östergötland
« Svar #45 skrivet: 21 jul-19 kl 13:55 »
Hej Skogskälla! Kul, då är vi i alla fall 2
Vi har svårt att hinna med , jobbar minst två veckor till innan semester sen är det takbyte och renovering inne i nya huset.
Fast vi kan ju ta träffen där så alla kan jobba :) utanför boet:)

TrottoarSlacker

• Östergötland
« Svar #46 skrivet: 21 jul-19 kl 20:02 »
Jag är nog på, beror som för alla lite på när o var bara men är jag ej bortrest så är jag klart på:)

luftballong

• Östergötland
« Svar #47 skrivet: 22 jul-19 kl 14:54 »
Ja vi får försöka hitta en tid som passar så många som möjligt. Sista helgen i september?

TrottoarSlacker

• Östergötland
« Svar #48 skrivet: 22 jul-19 kl 17:29 »

Hökarn

• Östergötland
« Svar #49 skrivet: 28 jul-19 kl 22:01 »
Kommer gärna :)

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #50 skrivet: 30 jul-19 kl 10:09 »
Sista helgen i september passar mig

luftballong

• Östergötland
« Svar #51 skrivet: 01 aug-19 kl 18:16 »
5 som är på hittills! Nu börjar det likna nåt!

Ni är välkomna hem till mig, jag bor i Motala-området. Om så bjuder jag troligen in fler alternativ-människor, som inte hänger här så ofta så att vi kan bli lite fler.

Men jag vill inte förbigå dig Simon, om du föredrar att vi är hos dig om du inte hinner åka nånstans kan vi vara hos dig också. Eller så tar vi två träffar i höst: en hos dig och en hos mig.

Jag är pank och fågelfri f r o m 1:a september, så 27-29 september går bra för mig, säg ni vilket datum som passar er bäst!

simon.arvestrand

• Östergötland
« Svar #52 skrivet: 01 aug-19 kl 23:07 »
Kör på , det blir fler träffar,  5pers som kan lägga taket medans jag pekar hade varit kanon :D

luftballong

• Östergötland
« Svar #53 skrivet: 04 aug-19 kl 19:17 »
 ;D

Ja, det är ju det ideala: att tala om för andra hur de ska göra!

luftballong

• Östergötland
« Svar #54 skrivet: 17 sep-19 kl 11:13 »
Nu har jag varit tyst ett tag, och det kanske har oroat någon, kanske har man funderat på hur blir det med träffen? Det har varit en del att fundera på och göra den sista tiden, så det är anledningen. Jag hoppas att ni fortfarande har den 28 september ledig, för det är då jag har tänkt bjuda in er. 

Så: ni är mycket välkomna hit till mig utanför Motala den 28 september. Ni kan skriva här eller via pm om ni vill komma, när som helst efter kl 10 går bra. Jag bjuder er på en enklare sallad, men annars får ni ta med er det ni vill ha i matväg, det blir enklast så, med tanke på att många har olika matpreferenser  :)

Återigen, välkomna, jag ser fram emot att se er!

Gika

« Svar #55 skrivet: 17 sep-19 kl 20:58 »
Jag har barnen den helgen. Hoppas jag kan nästa gång.

luftballong

• Östergötland
« Svar #56 skrivet: 17 sep-19 kl 21:32 »
Hej Gika!

Vad synd, men kul ändå att du är på!

luftballong

• Östergötland
« Svar #57 skrivet: 17 sep-19 kl 21:36 »
Jag vill tillägga att man naturligtvis inte behöver bo i Östergötland för att komma. Du avgör om det är för långt bort för att komma eller inte, men någon övernattning är jag tyvärr inte beredd på att erbjuda.

fredrik99

• Södermanland
« Svar #58 skrivet: 13 nov-19 kl 09:22 »
Hej allihopa!
Såg denna tråd först nu men hoppas den fortfarande är levande?
Bor i Linköping och har fram till jul möjlighet att bjuda in till ett möte till en yogasal på Hälsocompaniet (bredvid biografen) där jag jobbar som Hälsocoach.
Har som förslag att ses Söndag den 24 November kl. 12 (men finns förslag på annan tid så går det troligtvis att ordna också då lokalen i nuläget nästan är helt obokad fram till jul).
/Fredrik

luftballong

• Östergötland
« Svar #59 skrivet: 18 nov-19 kl 17:56 »
Hej Fredrik!

Fint initiativ. Tyvärr kan inte jag det datumet, men om det finns fler möjligheter i december är jag gärna på!

Dela detta:

* Inloggade just nu

258 gäster, 8 användare (1 dolda)
ripper, Henrik F, Ek, majkat, Gårdskarl, gorlan, Lise

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser