Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Liten gård på landet  (läst 741 gånger)

molnann

Värmland Liten gård på landet
« skrivet: 31 dec-17 kl 09:33 »
Vi söker en mindre gård/torp i västra Värmland för permanent boende med möjlighet att kunna odla våra egna grönsaker,  ha flera växthus, höns och får samt möjlighet att leva ett fullgott liv med allt vad det innebär. Vi önskar också att det även finns ett eller flera skogsskiften, betesmark samt såklart odlingsmark tillhörandes gården. Om gården är den "rätta" så räds vi inte ett renoveringsprojekt!
Vi är ett medelåders par med fasta arbeten två katter, två barnbarn, två kajaker och en gammal Saab V4:a som behöver bra vinterförvaring i en hyfsad ekonomibyggnad. I dagsläget bor vi i en äldre villa i tätorten där vi känner oss instängda och har begränsade möjligheter att kunna odla allt vi vill. Efter täta besök på Hemnet under flera år, varit på flera husvisningar men inte hittat "stället", så gör vi ett försök här i letandet efter en gård.
Mvh,
Ann

Birger_rödskägg

• Värmland
    • www.asenfolkets.se
SV: Liten gård på landet
« Svar #1 skrivet: 08 jan-18 kl 12:22 »
Hej, jag skall sälja min gård som ligger nära västra ämtervik utanför Sunne.
Det är en del som odlar eget omkring här samt en stor permaculture gård ca 1km ifrån mig.
Slå en pling om det verkar intressant, 0703887256
Mvh patrik   
Det man sår får man skörda.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser