Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Närke Hus/Gård/Torp på landet Söder om Örebro önskas HYRA!  (läst 881 gånger)

Skogslurven

• Närke
Närke Hus/Gård/Torp på landet Söder om Örebro önskas HYRA!
« skrivet: 16 feb-16 kl 20:57 »
Hej, jag och min fantastiska sambo och hennes 2 barn (två flickor 11 och 9 år) har sedan en längre tid tillbaka sökt efter ett hus/torp med mindre jordbruk eller trädgård att hyra och tänker att vi har ingenting att förlora med att kolla här med. Vi är ute efter en gård på landet gärna med odlingsmark där vi kan odla oss om möjligt självförsörjande. Intresset är stort för alternativt och hållbart leverne med mindre jordbruk och djurhållning. Jag har även ett stort intresse för hantverk och öskar att få sätta upp en smedja och har gärna verkstad i anslutning till huset.

Lite om oss: jag jobbar som resurs på träningssärskolan i Kumla för eleverna mellan åldrarna 6-18. Min sambo jobbar som boendeskötare på ett elevhem på en specialskola i södra Örebro. Just nu bor vi i en lägenhet i centrala Kumla tillsammans med hennes två barn som bor hos oss varannan vecka. Vi är harmoniska och skötsamma, drivkraftiga och händiga. Vi har sökt efter lantligt hus åt oss samtliga i snart ett år och eftersom jag jobbar i Kumla och sambon jobbar och hennes barn går i skola i Adolfsberg söker vi oss däromkring. Vi är ute efter hus med trädgård och större tomt där vi kan bedriva mindre jordbruk och helst även djurhållning då vi gärna har getter, höns och ev brukshäst. Inget krav men definitivt ett stort plus och möjligheten finns :) Vi söker främst ett långtidskontrakt men allt är givetvis av intresse och kan egentligen flytta in omgående med någon ställtid i och med vår nuvarande lägenhet.

Har du något i likhet med vad vi söker? Hör gärna av er! /Skogslurven
« Senast ändrad: 16 feb-16 kl 21:09 av Skogslurven »

Glömske

• Gäst
SV: Hus/Gård/Torp på landet Söder om Örebro önskas HYRA!
« Svar #1 skrivet: 02 sep-16 kl 22:53 »
Hej, hittat något än?

självförsörjaren i Örebro

• Närke
Ekohus med 0,4 hektar vid södra utkanten av Örebro uthyres
« Svar #2 skrivet: 28 jun-17 kl 15:16 »

Vi är glada att kunna erbjuda möjlighet att hyra  en lägenhet med stor trädgård.
Den är belägen i bottenplan av vårt ekohus, som rymmer totalt 2 lägenheter med gemensam entre.
Lägenheten är del i ekohus på 114 kvm 2,5 rum, . Stora terasser, carport, golvvärme, vattenburen pelletsfinrumspanna,som kan värma hela huset, làga driftskostnader och
 4000 kvm trädgârd, som ni har tillträde till efter överenskommelse.
Det finns plats för självförsörjning,odling, växthus, bi, getter, grisar, höns, sällskapsdjurtrampolin, pool.
Här kan en harmonisk livsstil i samklang med naturen förverkligas och bli kraftkälla för vardagslivet.
Kolla gärna våran annons med bilder på blocket nästa vecka.

Dela detta:

* Inloggade just nu

456 gäster, 7 användare
Liisa, Lill-Demi, torpjens, grimbart, Ett svart får, Znibban, Thomas_

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser