Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Närke Hus/Gård/Torp på landet Söder om Örebro önskas HYRA!  (läst 881 gånger)

Skogslurven

• Närke
Närke Hus/Gård/Torp på landet Söder om Örebro önskas HYRA!
« skrivet: 16 feb-16 kl 20:57 »
Hej, jag och min fantastiska sambo och hennes 2 barn (två flickor 11 och 9 år) har sedan en längre tid tillbaka sökt efter ett hus/torp med mindre jordbruk eller trädgård att hyra och tänker att vi har ingenting att förlora med att kolla här med. Vi är ute efter en gård på landet gärna med odlingsmark där vi kan odla oss om möjligt självförsörjande. Intresset är stort för alternativt och hållbart leverne med mindre jordbruk och djurhållning. Jag har även ett stort intresse för hantverk och öskar att få sätta upp en smedja och har gärna verkstad i anslutning till huset.

Lite om oss: jag jobbar som resurs på träningssärskolan i Kumla för eleverna mellan åldrarna 6-18. Min sambo jobbar som boendeskötare på ett elevhem på en specialskola i södra Örebro. Just nu bor vi i en lägenhet i centrala Kumla tillsammans med hennes två barn som bor hos oss varannan vecka. Vi är harmoniska och skötsamma, drivkraftiga och händiga. Vi har sökt efter lantligt hus åt oss samtliga i snart ett år och eftersom jag jobbar i Kumla och sambon jobbar och hennes barn går i skola i Adolfsberg söker vi oss däromkring. Vi är ute efter hus med trädgård och större tomt där vi kan bedriva mindre jordbruk och helst även djurhållning då vi gärna har getter, höns och ev brukshäst. Inget krav men definitivt ett stort plus och möjligheten finns :) Vi söker främst ett långtidskontrakt men allt är givetvis av intresse och kan egentligen flytta in omgående med någon ställtid i och med vår nuvarande lägenhet.

Har du något i likhet med vad vi söker? Hör gärna av er! /Skogslurven
« Senast ändrad: 16 feb-16 kl 21:09 av Skogslurven »

Glömske