Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mina piller  (läst 14935 gånger)

avanti

• Småland
SV: mina piller
« Svar #20 skrivet: Idag kl. 13:19 »
Min lösning har vart att helt enkelt inte leva ett normalt liv. Det betyder att jag inte heltidsarbetar utan är fattig och betalar hyran med A-kassa och ströjobb. Det är kanske enklare när det jag behöver är Metylfenidat för att "behandla" min "sjukdom" ADHD; svårare när det man behöver är insulin förstås :)

Om att bunkra medicin: I takt med politikers privatisering av våra samskapade resurser, har ju reglerna på recept-utskrivning slappats, och det har poppat upp dussintals vinstsökande opportunister som skapat "recept-fabriker" som tekniskt sett följer reglerna men i praktiken bara skriver ut allt du ber om.
Jag bad om allergimedicin, och en timme senare hade jag fått recept på 7 olika mediciner. Ingen bedömning av mitt behov, bara massvis av recept.

Man kanske kan appropriera dom här avskyvärda sidorna för ett gott syfte, och lite enklare förnya sina recept tidigt, eller kanske till och med få recept på fler olika mediciner samtidigt som har liknande effekt.

Man kan hitta sidorna genom att söka på "få recept online" på Google. Exempelvis hittade jag doktor.se, akuterna.se, receptonline.se, nordiskmeds.com.

Dela detta:

* Inloggade just nu

666 gäster, 1 användare
avanti

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser