Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Enkelt bo önskas hyra i NORDÖSTRA SKÅNE  (läst 661 gånger)

spontandans

• Skåne
Skåne Enkelt bo önskas hyra i NORDÖSTRA SKÅNE
« skrivet: 12 apr-17 kl 02:15 »
Hej alternativare!

Jag heter Mimmi, är 25 år, söker ett enkelt boende i Norra Skåne, Hässleholm / Sösdala / Östra Göinge etc. Hör av dig om du har en liten bostad som du vill hyra ut för en inte allt för stor peng! <3

Jag har fått jobb som personlig assistent från och med nu i månadsskiftet, så jag kommer ner och bor hos vänner mm tills jag hittar mitt lilla bo!
Bil, körkort och inkomst finns... Jag vill hyra något på ganska lång sikt. Fr om när du vill hyra ut det och över vintern.

Jag vill inte bo i lägenhet så jag hoppas på något napp här!   :)
 En liten stuga skulle vara mysigt. Så enkelt som möjligt går mycket bra för mig! Utedass funkar. Kamin vill jag väldigt väldigt gärna ska finnas i boet! I övrigt, hit me.

Jag har bott i husvagn flera somrar på mitt fd säsongsjobb fast bara under de varmare månaderna. Men jag är redo att utöka det enkla levernet till vintertid också  >:D
Jag älskar att laga mat så om det saknas kök/ugn där jag bor så är nog det den största sorgen, men det är okej, jag har ett litet gasolkök som jag nog klarar mig långt på och får väl passa på att laga lyxig ugnsmat ihop med vänner inne i stan :) Jag är vego och klarar mig utan kylskåp

Jag har en foderhäst, en lilla gubben som ska följa med ner och som jag också letar boende till (lösdrift), om det skulle finnas i närheten av boet som du vill hyra ut så vore det ju bättre än toppen, men jag räknar inte med det utan jag fixar det separat - och jag har en människogubbe som eventuellt kommer nedåt senare men vi ska vara särbo ett tag <3

Om du har ett boende du vill hyra ut i trakten, men som är lite större, så kanske vi kan bli flera som vill hyra! Så det är också av intresse.

Ha det fint! Kraaam

Holgo

• Skåne
SV: Enkelt bo önskas hyra i NORDÖSTRA SKÅNE
« Svar #1 skrivet: 31 jan-18 kl 18:22 »
Har ni hittat något än? Jag och min fru har en gård strax utanför Bjärnum. På våran gård står en byggbarack, vi köpte den förrförra sommaren i hopp om att hyra ut den. Problemet är att baracken inte är iordningställd, allt kom imellan och prioriteten för byschan hamnade långt ner.

Nu har vi en liten knodd på snart 9 mån + en till på väg, och jag jobbar så gott jag kan med gården men många gånger fattas det ett extra par händer (som helst inte har tummen mitt i handen).

Jag heter Jonas och är 35, min fru Jannika är 34 och våran son heter Alvin. Förutom oss tvåbenta finns här 5 katter (förhoppningsvis 6 igen, en har varit på vift sen i nov :(

3 hundar, skäll, gnäll och Bob Barker, typ..
2 hästar, ston båda två och cheyanne är en riktig karltokig en, och lösdriften ligger bara ett stenkast ifrån byschan så du kan vakna upp och se "lilla gubben" utanför fönstret när dom är i vinterhagen. Men vi kommer nog att få ragga mer mark, de 3 ha vi har känns inte som om dom räcker riktigt till våra 2.

Veganer och dumpstrare bla.

Mvh JB
Förmågan att idag tänka annorlunda ifrån igår, det skiljer den vise ifrån den envise.

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser