Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Gul Ramelsloher  (läst 1706 gånger)

Sonnarps naturbruk

• Skåne
Skåne Gul Ramelsloher
« skrivet: 18 feb-17 kl 08:26 »
Ramelsloher är en tysk ras, en mellanstor värpras. De är väldigt
ovanliga, även i Tyskland. De värper bra, och värper stora ägg.
De har mörkt stålgrå ben och mörka ögon, vilket är anslående
vackert, både mot vit och gul fjäderdräkt.

Egenskaper:
 Ursprung: Tyskland
 Kam: Enkelkam
 Fötter/tår: Glattbenta, 4 tår,
stålgrå ben
 Ägg: Ljusbeige till ljusrosa
 Färg: Gul
Vikt: Tupp 3-3,5 kg, höna ca 2,5 kg

De värper väldigt stora och fina ägg, frukostäggsstorlek.
 Äggen kostar 22 kr/st

Önskas bilder, så maila oss. sonnarps-naturbruk@outlook.com

Vi skickar ägg i hela Sverige.

Beställningsvillkor
En beställning registreras först när vi har postadress och mobilnummer. Leveranser sker i turordning
efter den ordning beställningen inkommit. Vi försöker leverera alla ägg vid samma tillfälle, om man
beställt av flera raser, men ibland blir det flera leveranser.
Vi levererar efter överenskommelse i hela landet, på köparens risk. Vi packar väl, men ägg är
ömtåliga så vi kan inte ge garantier. Vi skickar helst med Schenker, eftersom de har gett bäst
resultat, enligt våra erfarenheter. Eventuell fraktkostnad tillkommer. Paketet aviseras med sms, så
det är viktigt att ni kan nås på det mobilnummer ni angett.
Vi skickar bara på måndagar, så att paketet säkert är framme före helgen.
Betalningsvillkor: 10 dagar netto. Det följer med en faktura i paketet och man betalar till vårt
bankgiro. Vi förbehåller oss rätten att ta betalt i förskott i vissa fall. Det går också att få
försändelsen mot efterkrav, det kostar i så fall 55 kr extra. Obetalda fakturor kommer att gå till
inkasso och i förlängningen till kronofogden. Behöver man lite längre kredit, ta kontakt med oss, så
ser vi om vi kan hitta en lösning.
I nuläget kostar pack och frakt 130 kr för upp till 30 hönsägg, eller ca 27 ankägg, eller ca 10 gåsägg.
Det går bra att beställa ägg från flera arter, som kan packas i samma förpackning, förutsatt att de
ryms. Beställer man fler ägg än vad som ryms i en förpackning, så kostar efterföljande
förpackningar 120 kr. Vi reserverar oss för prishöjningar på frakten, som är utanför vår kontroll.

skånetösen

• Skåne
SV: Gul Ramelsloher
« Svar #1 skrivet: 19 feb-17 kl 19:48 »
Vill ha. Men hämtar gärna själv. Bor i Höör men jobbar i Helsingborg så jag kör förbi. Bokar 10st.
Meddela när jag kan hämta.
Mvh Helena
Det jag inte hinner idag kanske jag hinner imorgon.

Sonnarps naturbruk

• Skåne
SV: Gul Ramelsloher
« Svar #2 skrivet: 21 feb-17 kl 21:36 »
Vill ha. Men hämtar gärna själv. Bor i Höör men jobbar i Helsingborg så jag kör förbi. Bokar 10st.
Meddela när jag kan hämta.
Mvh Helena

Har mailat dig

Dela detta:

* Inloggade just nu

263 gäster, 14 användare (3 dolda)
Palle500, Maisan, Oktoberräv, UngJägarn, Bösahusarn, Klibba, olleryd, Gve, Sandra P, Bebj, skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser