Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd BAGGAR!  (läst 17516 gånger)

Sara Jonsson

• Gäst
Re:Bildtråd BAGGAR!
« Svar #20 skrivet: 04 aug-07 kl 12:29 »
Men...

Beza

• CHarity for Animals Society
Oxford Down - bagge
« Svar #21 skrivet: 13 aug-07 kl 16:28 »
Världens snällaste bagge :-)
Om du räddar en hund förändrar du inte världen - men världen förändras för just den hunden...

www.djurskyddiosteuropa.se

Martin S

« Svar #22 skrivet: 14 aug-07 kl 16:16 »
Rolig tråd! här kommer några bilder på snygga värmlandsbaggar.
Först Gusten, årets pappa till 15 lamm. Hallå cowboy.
« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 17:10 av Martin Stoltze »
Dansk invandrare sedan 2000. Inte helt felfri svenska, men jag försöker... Har haft värmlandsfår i Skåne sedan 2005.

Martin S

« Svar #23 skrivet: 14 aug-07 kl 16:18 »
Värmlandsbaggen Gusten igen. Vi kaller honom också torsköga, fast han är snäll.
« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 16:31 av Martin Stoltze »
Dansk invandrare sedan 2000. Inte helt felfri svenska, men jag försöker... Har haft värmlandsfår i Skåne sedan 2005.

Martin S

« Svar #24 skrivet: 14 aug-07 kl 16:20 »
Gusten i småbråk med en årsbagge
« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 16:32 av Martin Stoltze »

Martin S

« Svar #25 skrivet: 14 aug-07 kl 16:21 »
Den gamle vinner såklart, och passer på at lägga huvudet över lillbaggens nacke. De skal hållas nere, de unge!
« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 16:32 av Martin Stoltze »

Martin S

« Svar #26 skrivet: 14 aug-07 kl 16:23 »
Sedan har vi vår förra bagge Sune. En prägtig karr, fast för bångstyrig. Här med harem.

Martin S

« Svar #27 skrivet: 14 aug-07 kl 16:25 »
Värmlandsbaggen Sune luktar spännande tackor...
« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 16:29 av Martin Stoltze »

Martin S

« Svar #28 skrivet: 14 aug-07 kl 16:28 »
Slutligen Sune och vår hund. Baggen var inte argsint, men stångade allt och alla för för sköjs skull, utom hunden. Hunden på sin sida tyckte att hans mysk från körtlerna under ögonen smakade supergott. Konstig symbios....

« Senast ändrad: 14 aug-07 kl 17:13 av Martin Stoltze »

Taggis

• vänner
« Svar #29 skrivet: 15 aug-07 kl 14:09 »
Min Zeb med fru & 3 döttrar ,dom fick triss i töser i våras  ;D.Zeb till vänster frun till höger 2 vita &1 svart lamm blev det.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Margit

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 15 aug-07 kl 21:46 »
Slutligen Sune och vår hund. Baggen var inte argsint, men stångade allt och alla för för sköjs skull, utom hunden. Hunden på sin sida tyckte att hans mysk från körtlerna under ögonen smakade supergott. Konstig symbios....

Vilken härlig bild och suveränt vackra baggar (och hund)!!! ;D
« Senast ändrad: 15 aug-07 kl 21:47 av Margit »

Martin S

« Svar #31 skrivet: 19 aug-07 kl 12:30 »
Ja, vist är baggarna fina, det gör ont att slakta sådanna djur...
I årets slaktflock går en vit värmlänning med ovanligt stora och breda horn. Han verkar dessutom ha fått sin mammas fina ull. Han har lite av sitt lamm-bruna kvar på bilden (tagen vid ungf 4 mds ålder), men är ren vit nu efter klippning.
... vi har bestämt at spara honom i alla fall över vintern och se hur han utvecklas.
« Senast ändrad: 24 aug-07 kl 21:44 av Martin S »

Martin S

« Svar #32 skrivet: 22 aug-07 kl 22:23 »
Matar inn et nytt kort på 4 åringen Gusten och ettåringen Håkan (värmlandsbaggar). De trivs ihop, även om de både har sina talanger kvar.

« Senast ändrad: 22 aug-07 kl 22:26 av Martin S »

Martin S

« Svar #33 skrivet: 22 aug-07 kl 22:33 »
nåja, tyvär fick vi såga lite av hornen idag, det hade börjat att ta i. Det kommer inte att räcka så länge, då får man ta mer. Se evt. mer under tråden "Såga av hornen på gutebagge"

Margit

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 22 aug-07 kl 22:41 »
Härliga bilder och jättefina färger på baggarna!!  ;D

Martin S

« Svar #35 skrivet: 22 aug-07 kl 23:11 »
Hej Grimla
- nej, det bör man inte göra, och han här kommer inte att bli så mycket äldre. Men man kan ju ta bort besväret till dess. Och det är därför att jag endast har tagit så lite. Jag har redan kommenterat det på tråden "Såga av hornen...." (har nu också gjort en ny tråd http://www.alternativ.nu/yabbv2/index.php?board=20;action=display;threadid=23859 )
« Senast ändrad: 24 aug-07 kl 21:38 av Martin S »

Falin

• -
« Svar #36 skrivet: 04 sep-07 kl 23:31 »
Jag är dålig på det här med att förminska bilder, så jag länkar till sidan istället:
http://www.gardskott.se/bagge.html

Den stiliga herrn som jag fått låna heter Ernst-Hugo, och är en suffolkbagge. Mycket trevlig och vänlig, och som synes så vill han gärna pussas lite först....  ;)

annan

« Svar #37 skrivet: 05 sep-07 kl 10:46 »
Ernst-Hugo, och är en suffolkbagge. Mycket trevlig och vänlig, och som synes så vill han gärna pussas lite först....  ;)

det tror fasen det, tackorna är ju nakna!
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Margit

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 05 sep-07 kl 21:07 »
det tror fasen det, tackorna är ju nakna!

;D ;D ;D ;D

...och jättesnygga! Baggen är jättefin!

Ull

« Svar #39 skrivet: 08 sep-07 kl 10:34 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

569 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser