Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Söker Kollektiv/rum/stuga/vad som  (läst 1109 gånger)

PennyIIXC

• Södermanland
Östergötland Söker Kollektiv/rum/stuga/vad som
« skrivet: 01 jul-16 kl 20:48 »
Jag har haft en dröm i nio år.
Redan när jag slutade gymnasiet ville jag börja på slöjd och hantverk på LiU. Kom inte in. Började plugga i Västervik, sedan fick jag barn, tidigt, jag var 20år.
Efter det har jag träffat fel män i mitt liv som gett mig och dottern ärr i form av PTSD. Och hon har behövt mig nästan 24h om dygnet. Nu under året som gått har hon haft hemundervisning och i mars fick hon börja på en skola. Det är svårt, men det går!

Nu i våras sökte jag igen in på min drömutbildning, och jag kom in!
Och mina föräldrar säger att de kan hjälpa ta hand om dottern mån-fre om jag kommer hem på helgerna! Hon skulle ha det tryggt och bra där så jag skulle kunna koncentrera mig på studier, hoppas jag. Jag vill ändå ta chansen att försöka!

Pengar är det tunt med iom ensamstående mor + sjuk dotter, och börjar jag studera drar de in massa bidrag. Men ändå vill jag försöka.

Därav skriver jag detta inlägg, jag söker boende i närheten av Linköping. Inte bortom Linköping helst utan snarare åt Norrköping/Finspång/Kolmården-hållet...

Finns det någon som kan tänka sig hyra ut något till mig? Alla förslag är välkomna men med dubbel hyra kan jag inte betala för mycket. Vill dottern kan komma och hälsa på ibland.
Vi har hela livet bott i sthlms skärgård i hus, jag är händig och pysslig, kreativ och konstnär. Festar inte och ställer inte till. Duktig på att laga mat. Med mig hoppas jag kunna ta med mina råttor och min hund. Ev mina kaniner men de + hunden kan bo kvar i nödfall.

Hoppas på något svar! ❤️

snufflan

• Östergötland
SV: Söker Kollektiv/rum/stuga/vad som
« Svar #1 skrivet: 09 nov-16 kl 23:40 »
Hej!
Tänkte höra hur det går för dig med boende osv?
Själv är jag påväg till Finspång och är öppen för att dela boende. Har skrivit ett pm till dig.
Hör gärna av dig om det är intressant.

Ha det fint!
Anna

MickeMård

• Att få leva är fantastiskt.
    • Östergötland
SV: Söker Kollektiv/rum/stuga/vad som
« Svar #2 skrivet: 30 nov-16 kl 18:42 »
Vi bor utanför Finspång! Inte för att vi har boende att erbjuda men kul med fler folk härikring. Det är rätt glest annars :)
Utan landsbyggden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbyggd.

Dela detta:

* Inloggade just nu

291 gäster, 9 användare (4 dolda)
dr.blom, Stengrim, emmamaria1, perra, madicken

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser