Med största sannolikhet går det också bra med en sån här "universal-traktorolja" som t ex Granngården och Biltema säljer.
Om du skulle få tag på en växellådsolja som är märkt GL1 så går nog det också, Grållen har ju inga hypoidväxlar som kräver GL4-egenskaper hos oljan. Se däremot upp med GL5, den är enbart avsedd för t ex bakaxelväxlar på bilar, och kan innehålla tillsatser som angriper mässing och andra kopparlegeringar. Skulle det stå GL4/5 på oljan så går den däremot bra att använda.
För att få ut så mycket som möjligt av den vattenblandade oljan, så försök röra all hydraulik fram och tillbaks mellan ändlägena medan växellådan är tom på olja, och ta isär slangkopplingar mm där det går för att tömma ut mer. Om det finns något oljefilter eller oljesil, så ta ut och rengör det också. Gör om all tömning och rengöring efter dieselsköljningen.
Om det slutar med att du har 23 liter praktiskt taget ny olja som ändå innehåller vatten så går det, om man verkligen vill, att koka ur vattnet. Håll oljan vid runt 120 grader, absolut inte över 130, tills det inte knastrar och sprätter om den längre. Tänk på brandfaran och gör kokningen utomhus, långt från brännbara eller ömtåliga saker. Bevaka temperaturen noga och ha en stor pulver- eller kolsyresläckare redo.