Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp?  (läst 986 gånger)

Lotta.R

• Uppland
Tupp?
« skrivet: 07 dec-15 kl 15:54 »
Är en nioveckors kyckling, dvärgkockin m ljusrosa kam och lite slör nödvändigtvis en tupp? Fötterna är små och jag ser inga andra tecken. :-\

sonja på slätten

• Halland
SV: Tupp?
« Svar #1 skrivet: 07 dec-15 kl 17:45 »
Om det är en ensam kyckling, och med tanke på årstiden, är det mycket svårt att avgöra. Särskilt på bara en beskrivning.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Lotta.R

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 07 dec-15 kl 19:32 »
Hej Sonja,
Här kommer en bild jag tog för några dagar sedan, det är en mycket nyfiken typ. Jag kan försöka ta en bättre imorgon. Lotta

sonja på slätten

• Halland
« Svar #3 skrivet: 08 dec-15 kl 18:07 »
Nog ger den mig tuppkänsla. Hade en av mina sett så ut hade jag definitivt sagt tupp. Men olika linjer kan variera.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Lotta.R

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 08 dec-15 kl 18:47 »
Jag tror tyvärr också på tupp. De andra två ser annorlunda ut, mindre, blekare, rakare kam. Här är iallafall en bild till, tagen imorse.Hen är nio veckor.

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
« Svar #5 skrivet: 09 dec-15 kl 12:29 »
Stor kam för att vara nioveckors, så jag gissar på tupp. Dräp han!
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 1 användare
torbjorn

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser