Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Jämtland Boende i glesbygd med möjlighet till odling.  (läst 1692 gånger)

Hillsand

• Jämtland
Jämtland Boende i glesbygd med möjlighet till odling.
« skrivet: 07 jun-15 kl 23:57 »
I norra Jämtland, i en liten by som heter Hillsand finns en nerlagd skola ombyggd till vandrarhem. Huset är i bra skick och har plats för omkring 15 boende.Bottenytan är på 250kvm. innehållande 6 rum stort kök/samlingsrum och handikappanpassad toa/dusch. Ovanvåning c.a. 200kvm. med skolbespisningskök och matsal samt en lägenhet under ombyggnad. Källare 250kvm. pannrum med pellets/vedeldning 
flera toaletter, matkällare, tvättstuga, stor dusch/bad/bastu. Läget är naturskönt med utsikt över sjön Dragan, även kallad Ströms Vattudal. Till fastigheten hör c.a. 5 hektar mark, varav c.a. 3 odlingsbart. Fisket i sjön är bra och det finns båtplatser vid den gamla post-ångbåtsbryggan och även en liten badstrand.
Vi som äger fastigheten är en familj från Laholm, alltså har vi ganska långt att åka till vårt "fritids"-hus. Vi tycker det är synd att huset står tomt den mesta tiden, och har därför funderat på hur man skulle kunna utnyttja det bättre och samtidigt ge ett välbehövligt invånartillskott till byn. Vi, familjen består av mig och hustru samt 3 vuxna söner. Vi är alla intresserade av musik, konst, design och hantverk, vi är kunniga inom byggande.
Vi är alltså villiga att upplåta boende åt personer som känner sig passa i den beskrivna miljön, som inte har några stora problem att dras med utan gärna kan dela med sig av sig själv och har en tolerant livsinställning. Drogfritt naturligtvis.
Du/ni som är intresserade kanske redan har funderat, själva eller tillsammans med fler, på att starta någon form av kollektiv. Här är chansen. Hyran är inte det viktiga, men det som kommer in skall användas för att förbättra och utveckla boendet.
Vi kommer själva att behålla en del av huset för att kunna tillbringa en del tid i vårt paradis.

Om du/ni känner att det här kan va nåt, skriv lite om er själva och vilka tankar ni har om möjligheterna att få igång något.
Mejladress: torgny52@gmail.com
« Senast ändrad: 08 jun-15 kl 15:07 av Hillsand »

Ailish

• Västergötland
SV: Boende i glesbygd med möjlighet till odling.
« Svar #1 skrivet: 18 jun-15 kl 01:53 »
Jag har kontakt med ägaren till ovanstående annons och om allt går som jag hoppas, så kommer jag att flytta dit någon gång under hösten.

Men! Vi behöver bli fler! Hittills är det bara jag. Hör av er i pm till mig, så kan jag berätta mer - både om stället och mig själv - och det finns också bilder!

Om det fungerar - laga det inte
När du vet vad som fungerar - gör mer av det
När det inte fungerar - gör något annorlunda

EA

• ERKKI
    • -
SV: Boende i glesbygd med möjlighet till odling.
« Svar #2 skrivet: 23 sep-15 kl 10:15 »
Jag är intresserad!
Hyran?
Kan du malla flera bilder?

erkki1964@live.se
Mvh Erkki
EA

Dela detta:

* Inloggade just nu

675 gäster, 11 användare (1 dolda)
hofboss, AstridH, Barbakk, malarmaster, Albireo, akeragnar, Efwa, alternaiv, Gröfre Slissing, Ping

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser