Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Problem med tändningslås Stiga Villa Park  (läst 1814 gånger)

Crille Viby

• Västmanland
Problem med tändningslås Stiga Villa Park
« skrivet: 11 jul-15 kl 16:10 »
Hej, någon som varit med om detta, när jag skulle stanna min Stiga Villa Park Unlimited så fortsatte motorn att gå,jag kunde lyfta på stolen och släppa bromsen utan att något hände, fick dra av tändkabeln från stiftet för att få den att stanna.provade att starta o det gick bra men fick göra samma sak för att stanna igen.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
SV: Problem med tändningslås Stiga Villa Park
« Svar #1 skrivet: 11 jul-15 kl 17:12 »
Det är inte allt konstigt. På småmotorer med magnettändning, som t ex gräsklipparmotorer, ska ju en ledning i tändsystemet kortslutas till jord för att motorn ska stanna. Om det nu är avbrott någonstans i kretsen - t ex en kabel som har lossnat eller smuts och oxid i tändningslåset - så går det inte att stänga av utan vidare.

Crille Viby

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 11 jul-15 kl 17:48 »
Tack, då ska jag kolla upp dessa punkter.
Med vänlig hälsning Crille

Alexn72

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 16 jul-15 kl 12:58 »
Tändningslåsen på dessa prylar brukar inte vara speciellt långlivade...

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 2 användare (1 dolda)
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser