Det kan vara t ex att kolen är slut i fläktmotorn eller glapp/avbrott i förkopplingsmotstånden för lågfart. Om den har elektronisk styrning av fläkten med en effekttransistor så kan det vara något problem där.
På äldre Citroën (t ex BX från slutet av 80-talet) så var ett vanligt fel att det blev oxid och dålig kontakt vid ett s k PTC-motstånd som ska fungera som överhettningsskydd för transistorn. Det ser ut ungefär som ett knappcellsbatteri, ligger an med ena sidan mot transistorns kylplåt och så finns det en kontaktfjäder som trycker mot andra sidan av det. Lösningen på det problemet var att pilla bort det försiktigt, tvätta/skrapa rent försiktigt och smeta dit ytterst lite kopparpasta på båda sidor om det innan man sätter tillbaks det.
Dåliga lödningar på kretskortet för transistorn eller kretskortet bakom värmereglagen kan också förekomma.
Om bilen har gått långt och fläkten i stort sett alltid har varit igång, så skulle jag i första hand gissa på att kolen i motorn är slut.