Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pergament - till lampor  (läst 1965 gånger)

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Pergament - till lampor
« skrivet: 26 okt-14 kl 12:43 »
Papperspergament håller på att försvinna från hobbyaffärerna.  Det var tidigare vanligt för skärmarna till  bordslampor.  Jag behöver göra om skärmen tiil en bordslampa och fick tag i papperspergament på Kreatima. Den  största hobbyaffären här i Stockholm.  Denna pergament är kritvit tidigare hade de flera kvaliteter även en mörkare. Jag har letat på nätet men pergament tycks idag vara från djurhudar till typ trummor.

Så vad kan jag göra för att få den inköpta pappersvarianten mörkare?  Dränka in den i nån typ av olja?  Och finns det andra material tex i plast som ger trevligt ljus.  Styvheten i skärmmaterialet håller ihop allt mellan den övre och undre metallringen.
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Luffsen

• -
SV: Pergament - till lampor
« Svar #1 skrivet: 28 okt-14 kl 00:22 »
Dränka papperet i starkt the?
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Dela detta:

* Inloggade just nu

473 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser