Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Cushings hos häst, någon med erfarenhet?  (läst 10444 gånger)

Lejonhjärta

• Västergötland
SV: Cushings hos häst, någon med erfarenhet?
« Svar #20 skrivet: 06 feb-14 kl 09:22 »
Var på veterinärkliniken med honom i måndags, kände att det var lika bra att dra dit honom så dom hade mer möjligheter om det skulle vara något.
Fixade tänderna och tog prover. Veterinären tyckte att jag var inne på rätt spår om Cushings men vi skulle avvakta svaren som kom igår.
Har precis pratat med vetten och jag hade rätt, han har cushings. Vi skall låta honom gå på medicin fram till efter sommaren då vi tar bort honom. Frågade veterinären om hans råd vad vi skulle göra och då han har en del andra krämpor så var hans råd som vi åxå tänkt, en bra sommar och sen få somna in... :'(
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Gamina

« Svar #21 skrivet: 08 feb-14 kl 18:39 »
Fy vad tråkigt  :(
Jag hoppas medicinerna hjälper bra för betesperioden är en riktigt farlig fångtid för den här typen av problem.
Jag sitter i lite samma situation som du och har gjort/gör det du nu tänker göra, nämligen skjutit på avlivningen. Jag kan lova en sak det blir inte lättare utan det är vidrigt att vänta och se hästen dag ut och dag in. Tänk även på att sommaren inte är någon höjdarperiod för våra hästar. Ofta är det för varmt och massor av flygfän som biter dem. För att vara krass fundera på om det inte är bättre att ge hästen en sista vår och ett betesläpp och sen låta honom somna in innan högsommarens bromshelvete börjar.
Genbank för Gotlandshöns

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 09 feb-14 kl 12:00 »
Gamina, sen ja skrev det sista så har ja tänkt om lite för det är som du säger...
Jag var ute efter att han skulle få äta gräs å må gott i värmen. Men sen tänkte ja en gång till. Han har så vansinnigt ont av knott vilket vi har gott om. Utom förra året då det var ovanligt lite... Så vi hade familjesnack i går och det får bli i början av sommaren innan knotten kommer å gör ett helvete för honom. Slutet av maj eller så... Sen var det snack om vi ev skulle begrava honom hemma hur man gör då men får nog starta en ny tråd om det...
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Gamina

« Svar #23 skrivet: 11 feb-14 kl 08:57 »
Jag vet inte på vilken blankett men ansökan för att begrava hemma sker hos länsstyrelsen.
Genbank för Gotlandshöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 3 användare (1 dolda)
Hans Hultén, Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser