Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tid innan värpning efter flytt och ruggning  (läst 1557 gånger)

Amrén

• Jämtland
Tid innan värpning efter flytt och ruggning
« skrivet: 11 dec-13 kl 17:30 »
Jag köpte fem stycken vita Lohman i September och de har fortfarande inte börjat lägga några ägg. Köpte åtta stycken bruna i somras och efter en vecka så hade alla dem börjat lägga. Kan det ha något med årstiden eller ruggningen att göra?? De skulle vara ungefär 1.5 år gamla så de borde ju inte vara för gamla för att lägga...

sonja på slätten

• Halland
SV: Tid innan värpning efter flytt och ruggning
« Svar #1 skrivet: 11 dec-13 kl 20:21 »
Årstid: ja.  Ruggning:ja.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

annepanna

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 15 dec-13 kl 12:28 »
Jag har en värmelampa i mitt hönshus, mest för värmens skull men den ger lite extra ljus. Jag har den tänd större delen av dagen och en bit in på kvällen vilket gör att hönorna värper lite grann.
I brist på kunskap och erfarenhet får man improvisera.

Amrén

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 16 dec-13 kl 13:40 »
Har element som värme i mitt nu jag, men tänkte koppla in en lampa med timer så att det är ljust i hönshuset till sex på kvällarna. Får se om det blir nån skillnad. Nu går dem ju ute tills det blir mörkt å då går de in och gör kväll.

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 16 dec-13 kl 15:47 »
Ge dem ljuset på morgonen i stället.  Om de överraskas av att det släcks,  kan de inte se att flyga upp på sovpinnen.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 1 användare
MarieMaya

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser