Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Älgskinn  (läst 1855 gånger)

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
Älgskinn
« skrivet: 30 apr-13 kl 22:18 »
Någon som känner till någon som säljer hela garvade älgskinn?
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

alternativsus

• Östergötland
SV: Älgskinn
« Svar #1 skrivet: 11 jun-13 kl 12:03 »
Nej, verkar vara lite dåligt med det. Finns ett par gamla trådar. Maila nån som säljer "älg-hantverk"? Borde ju ha kontakter.

lige

• Ångermanland
    • Liberumia
« Svar #2 skrivet: 19 aug-13 kl 10:01 »
har du hittat nått? Jag är också på jakt.

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
« Svar #3 skrivet: 29 aug-13 kl 13:22 »
Nej, inget som dykt upp. Jag kan nog få tag på ett antal färska, nyflådda ogarvade skinn snart, men det finns inte en chans att jag kan garva dessa själv.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Martina

• Uppland
    • Bomärkt
« Svar #4 skrivet: 29 aug-13 kl 14:31 »
Frank Kant i Flygsfors borde ha, om inte annat kan man lämna färska till honom för beredning.

Dela detta:

* Inloggade just nu

394 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser