Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad ska man INTE odla på ett fd potatisfält?  (läst 2483 gånger)

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
Vad ska man INTE odla på ett fd potatisfält?
« skrivet: 16 mar-13 kl 14:42 »
Nu har jag plockat upp alla potäter som vi satte i vintras och frågan e vad jag nu ska tänka på när vi om en månad kommer sätta nya plantor av allt möjligt. Vet att potatisar ska ju absolut inte sättas på samma plats 2 år i rad om inte mer(?)....Men finns det ngt annat jag absolut ej bör odla på denna plats??
Tusen tack alla allvetande alternativare!

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
SV: Vad ska man INTE odla på ett fd potatisfält?
« Svar #1 skrivet: 16 mar-13 kl 15:39 »
Tomater.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Znibban

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 17 mar-13 kl 11:07 »
Man brukar odla potatis ihop med Tagetes för de tar bort nematoder som kan smitta jorden. Så plantera in lite sådana bland det du väljer i grönsaksväg.

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
« Svar #3 skrivet: 17 mar-13 kl 22:43 »
Så jag kan i princip odla vad jag vill bara jag har tagetes emellan?

Jennyt

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 17 mar-13 kl 23:16 »
Yes!! Tagetesen är även bra för att tex. förvilla morotsflugan. Den luktar starkt och är vacker! Om du väljer en kryddtagetes kan du dessutom använda den i salladen :)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

609 gäster, 2 användare
Nataks, N.grossmann

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser