Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Upphittad vaktel  (läst 1077 gånger)

Alba

• Södermanland
Upphittad vaktel
« skrivet: 13 jan-13 kl 00:47 »
Såg på Facebook att Djurambulansen hämtat en upphittad vaktel (utomhus) i Sorunda, söder om Stockholm.

Någon som känner någon i trakten alt kan säga något om bilden?
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

tinaw

• Gäst
SV: Upphittad vaktel
« Svar #1 skrivet: 16 jan-13 kl 12:24 »
Det är en japansk vaktel, tuxedofärgad. Ingen vild vaktel med andra ord. Jag har för mig att det finns en uppfödare i Sorunda, men kan ha fel.

Alba

• Södermanland
SV: Upphittad vaktel
« Svar #2 skrivet: 17 jan-13 kl 23:07 »
Ah, japansk! Tack  :D
Att den inte är vild förstod jag ju genast, men är inte alls bevandrad i "bur"vaktelvärlden. Jag blev så förvånad när jag läste att den hittats av barn vid en skola, utomhus... (aha, läser på och ser att de klara kyliga temperaturer bra!) Den kan ju inte varit borttappad så himla länge. Och vaktlar finns nog inte i vartannat hem precis!
Nå, vi får hoppas den kan hitta till ett bra hem!
« Senast ändrad: 17 jan-13 kl 23:25 av Alba »
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Dela detta:

* Inloggade just nu

550 gäster, 3 användare (2 dolda)
kronblom

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser