Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äter fàr plant?  (läst 1043 gånger)

Rise

• Jämtland
    • Petrussiverts
äter fàr plant?
« skrivet: 06 dec-12 kl 23:12 »
Hej
Jag funderar pà var jag ska ha fàren de kommande somrarna. Har ett stort hygge ganska nära gàrden som det satts plant pà i sommar. Vet nàgon som när man kan börja ha fàr pà hyggen utan att oroa sig för att de ska äta upp planten? Tycker fàr om tall och granplant?

Mvh Helena

Fårtokig

• Skåne
SV: äter fàr plant?
« Svar #1 skrivet: 07 dec-12 kl 07:34 »
Hej
Enligt min erfarenhet är plantor o sly tillräckligt stora när fåren inte når längre. Här gnagas allt i trädväg av som de når iallafall.
Magda

ängesgården

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 07 dec-12 kl 09:08 »
Då har du nog inga plant kvarefter deras besök ;D små plant är smaskens för får
massor av djur finns det här hos oss :o)  Kor, får ,kaniner ,höns, ankor,kalkoner ,katter mm

zeina66

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 07 dec-12 kl 19:58 »
Mina gutar står hellre i skogen och äter färska skott av gran & tall än att de betar på ängar :) Baggarna brukar skava sönder/barka vissa granar i aug-sept :(

Var rädd om dina plantor...släpp fåren där när dom blivit nåt år större
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Rise

• Jämtland
    • Petrussiverts
« Svar #4 skrivet: 07 dec-12 kl 21:03 »
ok tack så mycket för svaren, då väntar jag med att ha dem på hygget:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 2 användare
simon.arvestrand, Nataks

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser