Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dölja rör till luftvärmepump  (läst 4056 gånger)

tomas1234

• -
Dölja rör till luftvärmepump
« skrivet: 29 nov-12 kl 10:12 »
Hej.
Kanske finns det någon klurig person som kan hjälpa mig.
Jag har en luftvärmepump till villan.
Fläkten sitter ca 8 meter från värmekällan inomhus, läng med långa fasaden. Idag ligger slangarna direkt på marken. Jag skulle vilja dölja dessa på lämpligt sätt. Finns plasthylsor att köpa med det kostar 600:- för 4 meter. Funderade på att bygga en gubbe (låda) på väggen, men det blir så stort och långt.  Funderade även på att köpa vanligt dreneringsrör, göra en slits i det, trycka ned rören och låta dom ligga kvar på marken. Någon som har en annan bra lösning, enkel och relativs billig för att dölja dessa rör? Eller någon som vet vart man köper sklydd för dessa rör billigt?

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
SV: Dölja rör till luftvärmepump
« Svar #1 skrivet: 29 nov-12 kl 10:21 »
Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Tickelitack

• Södermanland
SV: Dölja rör till luftvärmepump
« Svar #2 skrivet: 02 dec-12 kl 20:41 »
Räcker det med att skyla rören lite så kan det nog fungera med någon lämplig plåtprofil, tex ett fönsterbleck (kanske i kombination med en stålregel) som får bli lite tak och "handukshållare" åt dem.

Dela detta:

* Inloggade just nu

702 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser